Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Gestor de compres; Tècnic de compres; Comprador industrial

Descripció

Les compres representen un gran cost per a les empreses, no tan sols pel que fa a l'adquisició de productes estratègics destinats a la producció, sinó també en relació als no estratègics (material d'oficina, etc.). Aquest fet és encara més crític en aquelles empreses que treballen amb productes d'alt valor afegit, utilitzant matèries primeres i equips que tenen un cost superior al d'altres indústries. El comprador tècnic té la responsabilitat de la gestió de compres i aprovisionament de productes, d'acord amb les necessitats de fabricació i distribució, tot considerant la millor opció per qualitat, servei i preu, i s'encarrega també de garantir el nivell de servei dels productes assignats i de col·laborar en l'elaboració del pressupost.
Aquests treballadors realitzen les seves activitats en companyies mitjanes i grans del sector químic, i es considera una feina especialment important a les empreses farmacèutiques. La seva tasca està lligada a un equip o departament que depèn del director de compres i ha de mantenir una contacte directe amb els departaments de producció, màrqueting i comercial.

Tasques

En dependència de la Direcció General i la Direcció de Compres, la seva responsabilitat engloba la funció de compres, amb algunes de les següents tasques:
  • Participa activament en els equips de desenvolupament i millora de nous projectes i processos.
  • Elabora i realitza el seguiment dels pressupostos de Compres.
  • Defineix les estratègies de negociació de preus i condicions de compra.
  • Busca i selecciona proveïdors, matèries primeres, envasos alternatius i nous canals de compra.
    S'encarrega de la prospecció i selecció de proveïdors a escala nacional i internacional.
    Participa en l'homologació de proveïdors conjuntament amb el Departament de Qualitat.
    Negocia acords i estableix la millora contínua dels proveïdors mitjançant informes periòdics on recull el seu nivell de servei i qualitat.
    Es responsabilitza de la creació i el manteniment del sistema de classificació de proveïdors.
  • Prepara i obté els certificats sanitaris i la documentació de les matèries primeres.
  • Gestiona les compres, el seguiment i els terminis de lliurament.
  • Informa de les compres a tota la línia de negoci de la companyia.
  • Estableix el pla de subministrament i contingència, tot determinant els circuits d'aprovisionament.
  • Realitza visites a proveïdors i centres de distribució i assisteix a congressos i conferències.

Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22

Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball

900533175
De dilluns a divendres de 9 a 18 h

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE