Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

SPA Manager

Descripció

És el professional encarregat de gestionar, organitzar i comercialitzar els diferents serveis i recursos d'aquest tipus d'establiment per garantir-ne un funcionament correcte. Planifica l'estratègia empresarial, contracta i dirigeix l'equip, garantitza la qualitat i participa en tots els processos de gestió, administració i promoció.
Ha de conèixer les dinàmiques d'aquest tipus de negoci, de recent implantació a Espanya, i que aposta pels beneficis de l'aigua en tractaments estètics, de salut i benestar, traslladats als centres neuràlgics de les ciutats. El terme SPA resumeix el concepte de "salut a través de l'aigua".

Tasques

  • Defineix l'estratègia del negoci, és a dir, el tipus de serveis que oferirà el centre, el públic objectiu, la política de preus i els horaris d'obertura.
  • Participa en el disseny i l'ambientació del local i de les instal·lacions convenients. En aquest cas es tracta d'unes instal·lacions sofisticades, amb vestuaris, piscines i dutxes de diferents tipus, saunes, etc.
  • Selecciona i contracta el personal del centre segons les necessitats del negoci i segons els requisits que es desitgin per a l'equip (esteticistes, fisioterapeutes, quiromassagistes, etc.).
  • Defineix l'organigrama de la plantilla i descriu els diferents llocs de feina i les responsabilitats respectives. S'encarrega de la coordinació i la supervisió de tots aquests professionals, dels torns de feina, organització d'agendes, etc.
  • Gestiona, a la vegada, el programa de formació i reciclatge, necessari per a la integració de noves tècniques, tractaments, etc. Aquesta formació és, moltes vegades, facilitada pels mateixos proveïdors.
  • Posa en pràctica les mesures necessàries perquè es compleixi la normativa legal de seguretat i higiene.
  • Estableix la política de compres i s'encarrega del contacte amb proveïdors de cosmètics, materials, consumibles, etc., o serveis que s'hagin externalitzat: neteja, bugaderia, gestoria, manteniment, etc.
  • Garantitza la qualitat dels serveis de l'establiment i la correcta atenció al client, que sempre ha de ser molt propera i personalitzada, amb seguiment de necessitats, serveis rebuts, etc. Pot elaborar un manual de procediments o protocols a seguir pels empleats.
  • De vegades atén personalment el client, en gestiona l'agenda de serveis i cites, i en recull les queixes, reclamacions, peticions, etc.
  • Participa en la estratègia de comunicació i promoció del negoci. Defineix accions de màrqueting i de relacions públiques, ofertes especials, regals, programes de col·laboració amb altres empreses (del sector del turisme, l'oci, la cultura...) per aconseguir nous clients ("cross market").
  • Investiga la situació del mercat termal i del sector de l'estètica, que actualment evoluciona a passos gegantescos, per desenvolupar i integrar a l'establiment nous serveis, tècniques, maquinària, etc.

Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22

Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball

900533175
De dilluns a divendres de 9 a 18 h

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE