Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Tècnic/a demostrador/a; Demostrador/a de productes alimentaris

Descripció

El demostrador tècnic té la missió de mostrar als clients les característiques i les aplicacions dels productes de l'empresa per la qual treballa, com a suport del departament comercial o de màrqueting, amb la finalitat de donar un valor afegit al producte que ven (per exemple, noves presentacions o usos del producte). Per altra banda, també gestiona i resol problemes tècnics pel que fa a l'ús del producte que comercialitza.

Tasques

  • Treballa al servei del client per satisfer-ne les demandes, sempre amb un tracte adequat i amb la intenció d'aconseguir-ne la fidelització i una millora en les vendes derivades de l'acció comercial on participa.
  • Alinea les seves accions amb els objectius i les estratègies de l'empresa.
  • Recull les especificacions del tipus d'acció comercial que vol implementar el departament comercial o de màrqueting. En alguns casos pot dissenyar l'acció en si, en d'altres segueix les directrius establertes pel responsable de l'acció.
  • Estudia el producte que ha de presentar per conèixer-ne les característiques específiques (per exemple, els atributs sensorials, les primeres matèries emprades, les virtuts tècniques, etc.) i poder-les remarcar en la demostració, o sigui, mostrar-ne les millores que el poden diferenciar d'altres productes similars de la competència.
  • Col·labora en les aplicacions del producte que després presentarà quan els departaments implicats les proven en l'acció comercial (comercial, màrqueting, qualitat, investigació i desenvolupament, financer, gerència).
  • Coordina amb el departament comercial les visites als clients o les demostracions.
  • Es desplaça seguint els itineraris marcats pel departament comercial.
  • Prepara les eines i la maquinària necessàries per a la presentació.
  • Fa les demostracions en les instal·lacions del client o en el lloc prefixat pel departament comercial; per exemple, davant dels visitants que s'aturen davant de l'estand en el cas de fires comercials. Generalment el seu interlocutor és un integrant del departament de compres, recerca i desenvolupament o qualitat del client.
  • Resol dubtes i preguntes durant i després de la demostració.
  • Pot aportar informació a l'empresa sobre les necessitats dels clients i/o de les tendències del mercat.
  • Assisteix a cursos de formació i investiga les novetats específiques del sector i les tendències de la demanda d'un grup de clients determinat.
  • Dóna assistència tècnica a la resta de comercials de l'empresa.

Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22

Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball

900533175
De dilluns a divendres de 9 a 18 h

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE