Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Expert/a en sistemes documentals digitals

Descripció

Professional encarregat de la creació, gestió i explotació de fons de documentació digitals i que, a la vegada, disposa del coneixement i les competències tècniques necessàries per a explotar de manera sistematitzada la informació extreta d'Internet com a font de recursos útils per a una organització.
El documentalista digital analitza i gestiona la informació d'una organització mitjançant eines especialitzades i criteris professionals.

Tasques

  • Activa o adquireix tot tipus de documents digitals per el que realitza un treball previ de selecció.
  • Planifica, dissenya i crea sistemes d'informació de bases documentals, tant per gestionar informació interna en una organització com informació procedent de la Web.
  • Analitza, indexa i categoritza informació mitjançant llenguatges documentals.
  • Utilitza Internet com a font d'informació per a les organitzacions, aplicant els principis d'investigació en línia adients.
  • Utilitza les TIC com a eina bàsica en la gestió d'arxius en les organitzacions.
  • Està al dia de les novetats en les disciplines de gestió de documents electrònics. Gestió de coneixement i gestió de continguts.

Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22

Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball

900533175
De dilluns a divendres de 9 a 18 h

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE