Enviar
En compliment de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, l'informem que les dades recollides formaran part d'un fitxer automatitzat titularitat de BARCELONA ACTIVA SPM SA, amb domicili social al carrer Llacuna, 162-164 de Barcelona, amb les finalitats de gestionar les inscripcions i d'informar de les seves activitats i serveis dins el seu àmbit d'actuació. Vostè podrà exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i/o oposició mitjançant comunicació per escrit a Serveis Jurídics de BARCELONA ACTIVA SPM SA en el domicili esmentat.
Altres denominacions
Expert/a en definició, mesurament i comunicació d'indicadors crítics d'acompliment d'una empresa a Internet, Webmetrista
Descripció
L'expert/a en analítica web s'encarrega de recopilar i analitzar minuciosament totes les dades que generen els instruments online de què disposa una empresa (web, bloc, campanyes de màrqueting online, etc.), per ajudar a entendre millor el tràfic, el comportament i el perfil de les persones usuàries, el seu grau de satisfacció, el nivell del servei que s'ofereix, el cicle de vida de la clientela, el marc competitiu o el grau de consecució dels objectius de l'organització a internet. A partir de l'anàlisi d'aquesta informació, que es presenta amb xifres, gràfics o infografies per facilitar la comprensió, s'extrauran unes conclusions que permetran escollir i aplicar les tècniques de posicionament a la xarxa més adequades per situar a l'empresa en avantatge competitiu respecte a la resta.
Existeixen moltes dades a recollir i avaluar per part d'aquest/a professional, algunes d'elles poden ser: nombre de visites, nombre de comentaris publicats per usuaris/àries, nombre de ventes a través de canals online, nombre d'usuaris/àries inscrits/es, tipologies d'accés al web (mitjançant la introducció de paraules clau en un cercador o directament a través del nom de la marca), nombre de clics, temps de cada visita etc.
A través d'aquest anàlisi, l'expert/a proposa solucions que milloren els resultats del màrqueting online de l'empresa o que l'ajuden a assolir els seu objectius, que poden anar des d'una ampliació de la quota de mercat fins a un increment de les vendes. En definitiva, la seva funció és utilitzar les dades per transformar els llocs web, orientant-los per ser més eficients, usables i potents.
Tasques
© Barcelona Activa 2011
Centre per al desenvolupament professional Porta22
Convent de Sant Agustí
Ca n'Andalet
Barcelona Treball (Porta22)
+34 934 019 899
bcn.cat/treball
Barcelona Activa Seu Central
Llacuna, 162-164
08018 Barcelona
+34 934 019 777
bcn.cat/barcelonactiva