Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

Coneix aquesta ocupació

Descripció

El disseny gràfic és la branca del disseny orientada a la comunicació visual de missatges, idees o dades mitjançant la creació i combinació de símbols, imatges i text. Estableix una composició, estil i gamma cromàtica que s'avinguin amb la identitat i valors de cada projecte i fa ús de recursos gràfics com la tipografia, la fotografia o la il·lustració per informar, comunicar o atreure persones.

Aquesta ocupació es pot exercir en molts sectors ja que els productes i activitats que requereixen d'un/a professional del disseny gràfic són molt diversos. Entre les seves obres s'hi inclouen llibres, revistes, cartells, envasos de productes, pàgines web, aplicacions mòbils, videojocs, publicitat, esdeveniments, exposicions o la definició de qualsevol marca visual per definir la comunicació corporativa o institucional d'un projecte o entitat.

Alguns dels llocs de treball més habituals són agències de publicitat i/o branding, estudis de disseny, editorials i publicacions periòdiques (com diaris o revistes), impremtes, estudis de televisió, indústries d'envasat i departaments de disseny de grans empreses o organitzacions.

El/la dissenyador/a gràfic/a pot desenvolupar algunes especialitzacions per abordar més específicament alguns segments del mercat de treball, com per exemple en publicitat, material didàctic, envasos (packaging), contingut audiovisual, interfícies i experiències digitals (UI/UX), identitat visual d'una marca (branding).

Tasques

  • Analitza el projecte o producte gràfic, tenint en compte la imatge de l'empresa i el mercat.
    Parteix d'un brífing o document on s'especifiquin els objectius de comunicació i requeriments de disseny, el posicionament del producte i de l'empresa, el perfil del públic a qui va dirigit i la competència més directa.
    Valora les diferents vies de resolució pel que fa a l'estil o tendències, que poden ser resultat d'estudis realitzats conjuntament amb l'empresa o consultories externes.
  • Conceptualitza les característiques visuals idònies basades en els requisits anteriors.
    Selecciona diferents motius, imatges, efectes, colors i tipografies per elaborar una primera conceptualització de les composicions inicials que configuraran les propostes o l'avantprojecte.
    Els materials que utilitza per a la presentació són habitualment presentats en forma de moodboards i mockups, en definitiva, material suficient per comunicar i contrastar la definició de les idees creatives amb l'imaginari del client.
  • Dissenya la proposta.
    Quan té una proposta gràfica validada, desenvolupa el disseny i realitza l'original final. En la realització tècnica del projecte col·loca les imatges, dibuixa les formes, maqueta els textos, aplica els colors, idea els efectes, etc.
  • Supervisa la preproducció i producció final del disseny.
    Realitza proves del disseny final i supervisa l'elaboració d'aquest material de cara a la producció: els originals per a impressió, la maquetació final de la publicació o l'audiovisual, o la producció de l'element virtual. Per exemple, en el cas d'un anunci imprès, substituirà les imatges fotogràfiques anteriors per imatges a alta resolució i indicarà els colors, el perfil adequat i les trames per a impressió així com el tallat a sang de les mides de l'anunci.
    Realitza les possibles adaptacions que siguin convenients o modificacions que puguin aparèixer.

Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22

Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball

900533175
De dilluns a divendres de 9 a 18 h

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE