Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

 

 Enviar

Enviar


Normativa

En compliment de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, l'informem que les dades recollides formaran part d'un fitxer automatitzat titularitat de BARCELONA ACTIVA SPM SA, amb domicili social al carrer Llacuna, 162-164 de Barcelona, amb les finalitats de gestionar les inscripcions i d'informar de les seves activitats i serveis dins el seu àmbit d'actuació. Vostè podrà exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i/o oposició mitjançant comunicació per escrit a Serveis Jurídics de BARCELONA ACTIVA SPM SA en el domicili esmentat.

 
Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Descripció

L'operador/a atén trucades de persones en situacions d'emergència a través de telèfons com el 112 (Emergències), el 061 (CatSalut Respon) o el 016 (Atenció a Víctimes de Maltractaments per Violència de Gènere). Aquest/a professional activa el pla d'emergències i vetlla per la bona gestió de les emergències a través de la coordinació dels diferents cossos operatius, organismes i institucions involucrades en la resolució. Forma part d'un equip que té com a última finalitat la seguretat i el benestar de les persones i també la prevenció i la minimització dels efectes negatius que en cas d'emergència puguin sorgir.

Aquest/a professional treballa explicant procediments complexos per telèfon i oferint consells que poden salvar una vida, per exemple, per guiar a algú que realitza una reanimació cardiopulmonar o assisteixi un part. Per aquest motiu l'operador/a ha de reaccionar ràpidament a situacions de crisi i prendre la iniciativa quan sigui necessari. ha d'inspirar confiança a les persones ateses i oferir-los a una adequada assistència psicològica. És un lloc de treball on s'exigeix confidencialitat.

Tasques

  • Atén trucades de persones en situacions d'emergència.
  • Obté àgilment el màxim d'informació per identificar la situació i la gestió pertinent que convé realitzar.
  • Convoca i mobilitza ràpidament als equips més adequats en la resolució (cossos operatius, organismes o institucions involucrades).
  • Registra electrònicament la informació essencial com la ubicació exacta i els detalls de la situació atesa.
  • Pot ser necessari mantenir la persona atesa al telèfon fins que arribin els equips per atendre-la. En aquest cas l'aconsella i acompanya emocionalment per intentar fomentar la calma fins que arriben els equips.


Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22
Convent de Sant Agustí
Ca n'Andalet

Barcelona Treball (Porta22)
+34 934 019 899
bcn.cat/treball

Barcelona Activa Seu Central
Llacuna, 162-164
08018 Barcelona
+34 934 019 777
bcn.cat/barcelonactiva

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE