Aquest lloc web fa servir cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència de navegació, i oferir continguts i serveis d'interès.
En continuar la navegació entenem que s'accepta la nostra política de cookies.
El següent panell us permet personalitzar les vostres preferències de consentiment per a qualsevol tecnologia de seguiment utilitzada per ajudar-nos a aconseguir les característiques i activitats descrites a continuació. Per obtenir més informació sobre com ens ajuden aquests rastrejadors i com funcionen, consulteu la política de cookies. Podeu revisar i modificar les vostres eleccions en qualsevol moment.
Aquest lloc web fa servir cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència de navegació, i oferir continguts i serveis d'interès.
En continuar la navegació entenem que s'accepta la nostra política de cookies.
Descripció
El/la community manager és la persona encarregada de construir, gestionar i moderar comunitats virtuals al voltant d'una marca o empresa a la xarxa.
La implantació de les xarxes socials com a mitjans de comunicació, és fan necessari que tant empreses com autònoms tinguin presència, per tal de donar a conèixer els seus serveis i productes. En aquest sentit, no estar a la xarxa significa una pèrdua important de quota de mercat i de clientela. A més, no només cal disposar d'un perfil empresarial a les xarxes socials, sinó que cal mantenir-lo actiu i actualitzat, dinamitzant la comunitat i interaccionant amb les persones clients per tal de donar feedback a les seves consultes i comentaris, contribuir a crear una bona imatge de marca i fomentar el sentiment de pertinença i proximitat.
És en aquest context el/la community manager, construeix la cara virtual pública de l'empresa. La seva missió consisteix en d'utilitzar les xarxes socials (Facebook, Twitter, YouTube, Instagram, Linkedin, etc.) com a instrument per comprometre a la clientela amb l'empresa o marca i atraure'n de nova, ja sigui a través del contacte diari per xarxes socials, la creació de nous continguts coherents amb la marca i/o participació en diverses activitats de comunicació i relacions públiques així com la programació i gestió d'esdeveniments.
Tasques
Formació
El/la community manager ha de tenir una formació complementària en disseny gràfic o en programació web. En aquest sentit, és convenient que sàpiga utilitzar eines tecnològiques de retoc d'imatge digital (photoshop, illustrator, etc.), conegui el llenguatge html i el css per tal d'interpretar i modificar codis senzills de pàgines web, i que pugui utilitzar programes de gestió de continguts com blogger o wordpress, entre altres.
Així mateix, és convenient que tingui coneixement de posicionament SEO/SEM (Search engine optimization/Search Engine Marketing). En aquest sentit, si es disposa d'aquesta formació complementària i del curs de community manager, la formació de base pot ser heterogènia i associada a qualsevol sector productiu.
Convé que el/la community manager parli i escrigui correctament en anglès, perquè és la llengua que normalment s'utilitza per implementar una nova aplicació o una nova xarxa social i molta de la informació que es troba a la xarxa relacionada amb la seva feina està elaborada en aquest idioma.
Ha de tenir domini dels diferents navegadors, Outlook i Office.
A més, és recomanable tenir un perfil híbrid amb una vessant humanista i interès per comprendre tant la psicologia dels usuaris com la sociologia de les comunitats virtuals.
Cal un coneixement sòlid i actualitzat de les xarxes i plataformes virtuals i habilitats en escriptura adaptades a cada plataforma, des de com escriure un bon tuit a com fer servir de manera eficient tècniques de storytelling. També convé estar familiaritzat amb quines dades de seguiment i agradament proveeix cada xarxa i saber detectar i aprofitar les tendències i preferències del públic.
Més ocupacions amb aquestes titulacions | Cerca més informació sobre la titulació del teu interès
Experiència
Competències Clau
Coneix a fons les competències clau | Accés al diccionari de competències
Interessos
La generació i difusió d'informació són el focus d'interès de les persones que mostren afinitat amb el camp de la comunicació. Aquesta informació, però, pot tenir diverses finalitats: informar sobre successos i esdeveniments, generar opinió pública sobre un determinat tema o promocionar i publicitar un servei o producte. Dur a terme aquestes activitats suposa conèixer diverses tècniques orientades a la comunicació, a la persuasió i a la comercialització.
Les persones que mostren interès en aquest camp es senten motivades pel desenvolupament i l'ús avançat de les noves tecnologies en qualsevol de les seves aplicacions (software, hardware, telecomunicacions) des d'una perspectiva innovadora i d'acord amb les actualitzacions continues de tecnologies, programes i equips que sorgeixen en el mercat. El disseny, instal·lació, gestió i manteniment de sistemes informàtics o de noves tecnologies són activitats pròpies d'aquest camp.
Més ocupacions amb aquests interessos | Coneix els teus interessos professionals | Glossari d'interessos
Ocupacions relacionades
Assalariat/ada
Treballador/a per compte propi
Les tasques que realitza un/a community manager necessàries en una empresa molt sovint es subcontracten a altres empreses o professionals autònoms/es especialitzats, ja que dins les plantilles de les empreses no es disposa, de manera habitual, d'un perfil com el d'aquest/a professional. En aquest sentit, és habitual exercir de community manager en format freelance per una o més d'una empresa.
El mitjans materials necessaris per treballar com a autònom/a en community manager són disposar d'un ordinador amb el software necessari i de connexió a Internet. En aquest sentit, si es disposa del coneixement i se saben aplicar les tècniques de promoció a les xarxes socials i a Internet, la inversió que s'ha de realitzar per exercir de community manager per compte propi és relativament baixa.
No obstant, convé destacar que les xarxes socials estan operatives les 24 hores del dia, 7 dies a la setmana; és per aquest motiu que els/les community manager que treballen per compte propi normalment han d'invertir hores de feina durant el cap de setmana, i han de estar disposats/des a flexibilitzar el seu horari laboral i adaptar-lo a les necessitats puntuals de promoció/manteniment/fidelització dels usuaris/es, que es poden presentar en qualsevol moment donada la naturalesa omnipresent de les xarxes.
A destacar
Dins del sector d'organitzacions i negoci s'hi engloben tot un conjunt d'activitats que es presten dins de la pròpia empresa o que són contractades per altres firmes o organitzacions (privades o públiques), i que tenen com a finalitat permetre l'activitat de l'empresa o organització. Aquí doncs s'hi troben des de professionals experts en la gestió interna de l'organització o empresa, fins a aquells especialitzats a comunicar a clients externs les activitats que aquesta realitza.
01-2006 | | català | principiant
Documents (5 de 5)
04-2024 | | català | avançat
En aquest document es mostren dades per tenir més informació sobre el sector que t¿ajudaran en les teves decisions respecte al teu itinerari formatiu-laboral. Aquestes dades s¿agrupen en el
Autor: Barcelona Activa
Data d'edició: 04-2024
12-2023 | | català | principiant
Informe sectorial que dóna a conèixer els punts clau del sector així com les principals tendències, consolidades i emergents, d'aquest sector econòmic, tant en l'àmbit d'activitat, com dels perfils
Autor: Barcelona Activa
Data d'edició: 12-2023
08-2023 | | català | avançat
Document focalitzat en la comunicació corporativa en l'era internet on ens explica que es tracta d'un mercat laboral en expansió i ens descriu els perfils professionals implicats dins aquesta
Autor: Barcelona Activa
Data d'edició: 08-2023
08-2023 | | català | avançat
Informe breu que ens parla del nou context de la gestió del talent a les organitzacions i de les tendències laborals que transformen la cultura empresarial. També ens descriu
Autor: Barcelona Activa
Data d'edició: 08-2023
10-2022 | | català | principiant
Saps on trobar les ofertes que et poden interessar segons el sector on cerques feina? Posem a la teva disposició els diferents canals de recerca de feina en el
Autor: Barcelona Activa
Data d'edició: 10-2022
Videos Relacionats (4 de 4)
Eva Blanco, responsable de relacions institucionals i comunicació de la companyia HP, ens explica quins són els perfils més demandats en comunicació empresarial i quines competències han de tenir. També ens parla dels nous perfils professionals dins aquest sector i de les noves tendències.
Jordi Oliver, Director executiu d'Inèdit, ens comenta la importància de l'economia verda i circular en el futur del sector, com transformarà la tasca dels i les professionals que s'hi dediquen i quines són les noves estructures que s'estan creant.
Victor Casanovas, expert en estratègia digital i eSports a l'agència Sevenmila, ens explica com s'organitza un esdeveniment esportiu i quins són els professionals demandats, també en destaca la importància del model híbrid per a esdeveniments presencials i en línia.
Xavier Marcet, director general de Lead to Chance, ens explica cap on evolucionarà el sector de la consultoria per de l'impacte de la IA i com aquesta transformarà la tasca dels i les professionals que s'hi dediquen .
Enllaços d'interès (5 de 10)
22-01-2024 | | català | principiant
Centres formatius, clústers de referència, gremis, col·legis, projectes de ciutat... Tot això i molt més en aquesta infografia que et permetrà conèixer a fons l'ecosistema que configura el sector
Autor: Barcelona Activa
Data de publicació: 22-01-2024
https://treball.barcelonactiva.cat/infografies/cat/ecosistema/organitzacions-i-negoci.html
07-12-2022 | | català | principiant
En aquesta infografia podràs consultar quines són les formacions que et permetran accedir al sector de Organitzacions i Negoci, algunes de les ocupacions més destacades i què valora i
Autor: Barcelona Activa
Data de publicació: 05-12-2022
https://treball.barcelonactiva.cat/infografies/cat/sector/organitzacions-i-negocis.html
27-04-2021 | | català | principiant
Pràctica Infografia amb les dades més rellevants de la Indústria 4.0 a l'àmbit Metropolità de Barcelona, 2019. Elaborat pel Departament d'Estudis de la Gerència de Política Econòmica i Desenvolupament
Data de publicació: 02-10-2019
31-12-2020 | | català | principiant
El Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya és la institució que agrupa el col·lectiu de professionals que es dediquen a la publicitat, les relacions públiques i a
04-06-2020 | | castellà | principiant
La Asociación Española de Dirección y Desarrollo de Personas (AEDIPE) és una associació privada, sense ànim de lucre que agrupa a les persones que es dediquen a activitats relacionades
Accés a les OCUPACIONS del SECTOR:
Organitzacions i Negoci
© Barcelona Activa 2023
Centre per al desenvolupament professional Porta22
Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball
De dilluns a divendres de 9 a 18 h