Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

Coneix aquesta ocupació

Descripció

El/la community manager és la persona encarregada de construir, gestionar i moderar comunitats virtuals al voltant d'una marca o empresa a la xarxa.
La implantació de les xarxes socials com a mitjans de comunicació, és fan necessari que tant empreses com autònoms tinguin presència, per tal de donar a conèixer els seus serveis i productes. En aquest sentit, no estar a la xarxa significa una pèrdua important de quota de mercat i de clientela. A més, no només cal disposar d'un perfil empresarial a les xarxes socials, sinó que cal mantenir-lo actiu i actualitzat, dinamitzant la comunitat i interaccionant amb les persones clients per tal de donar feedback a les seves consultes i comentaris, contribuir a crear una bona imatge de marca i fomentar el sentiment de pertinença i proximitat.

És en aquest context el/la community manager, construeix la cara virtual pública de l'empresa. La seva missió consisteix en d'utilitzar les xarxes socials (Facebook, Twitter, YouTube, Instagram, Linkedin, etc.) com a instrument per comprometre a la clientela amb l'empresa o marca i atraure'n de nova, ja sigui a través del contacte diari per xarxes socials, la creació de nous continguts coherents amb la marca i/o participació en diverses activitats de comunicació i relacions públiques així com la programació i gestió d'esdeveniments.

Tasques

  • Contribueix al desenvolupament del màrqueting online i de les estratègies de difusió de l'empresa. Utilitza les xarxes socials i eines digitals existents per crear perfils adaptats als objectius de l'empresa que la posicionin a la xarxa.
  • Fomenta un sentit de comunitat al voltant d'una marca o empresa mitjançant la construcció de relacions amb clients/es i potencials clients/es a través de la xarxa.
  • Monitoritza converses en línia i gestiona els comentaris que es poden incloure en el web, perfil social o blog de l'empresa.
  • Identifica webs de referència, bloggers especialitzats o noves tendències en relació al seu nínxol de negoci a la xarxa, i els enllaça amb les eines digitals i xarxes socials de que disposi l'empresa o amb les seves estratègies de màrqueting online. A més, també identifica noves xarxes on l'empresa es pugui posicionar.
  • Gestiona la reputació de l'empresa online, controla que el seu nom, l'utilitza correctament i el protegeix.
  • Monitoritza les xarxes socials, realitza una escolta activa del que es diu sobre l'empresa, analitza els comentaris i aplica les conclusions a les estratègies de màrqueting de l'empresa.
  • Participa en xarxes socials, incentiva la participació, relaciona l'empresa amb altres organitzacions o usuaris/es, la connecta amb possibles clients i clientes i n'identifica les necessitats.

Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22

Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball

900533175
De dilluns a divendres de 9 a 18 h

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE