Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Transmedia & branded content specialist

Descripció

Els continguts digitals que trobem als webs són un factor clau per al posicionament de la marca. Internet és un medi on l'òptim posicionament per a la compra i venda de béns i serveis ha de respondre a una estratègia corporativa acuradament dissenyada i implementada per tal de maximitzar la visualització de la pròpia oferta, les vendes i la fidelització de la clientela. En aquest context, el correcte disseny, implementació i monitorització dels continguts digitals (text, imatges, infografies, altres recursos) d'una marca té una rellevància notable i és un element fonamental del màrqueting digital. Els continguts que trobem en moltes pàgines web estan optimitzats per SEO (per les sigles en anglès de "Search Engine Optimitzation"), que és l'eina que permet posicionar les pàgines web de la millor manera perquè siguin les més accessibles. En aquest sentit, un contingut de qualitat és fonamental per millorar-ne el posicionament davant la clientela potencial.

En conseqüència, l'expert/a en contingut digital de marca és l'especialista en la redacció de textos i preparació de continguts de les pàgines webs que té l'objectiu de portar aquests continguts a les primeres posicions dels buscadors d'internet. Aquesta activitat professional està relacionada amb el màrqueting digital, ja que crear continguts que posicionin requereix en part seguir unes pautes tècniques de SEO, però alhora també és necessari que el text i el contingut es centri en les paraules clau que volem posicionar i alguns criteris que milloraran la indexació dels cercadors. Per tant, cal tenir l'habilitat d'estar escrivint tant per als cercadors d'internet (indexació, posicionament) com per a les persones usuàries d'aquests continguts (empatia, atractivitat, emoció), sempre tenint en compte la volatilitat de les cerques a internet, perquè la clientela vol trobar allò que busca en el menor temps possible.

Tasques

  • Crear accions no intrusives que informin / entretinguin / inspirin l'audiència, transmetent els valors associats a la marca i incrementant el record de la mateixa mitjançant la generació d'experiències d'alt valor.
  • Redactar i revisar contingut adaptant el missatge a el target a què es dirigeix cada client.
  • Incorporar estratègies de SEO en el procés d'elaboració de continguts digitals optimitzant textos i triant les paraules clau relacionades que s'han de treballar en cada article o pàgina d'una manera natural.
  • Dissenyar estratègies de contingut per a webs de diferents sectors, detectant els punts febles que s'han de corregir i optimitzar el contingut ja publicat. Igualment, cal proposar i crear lead magnets, crear estratègies de nurturing i email màrqueting per aconseguir els objectius establerts en termes de visites al web, conversions, monetització, entre altres.
  • Establir els criteris estilístics de comunicació en els continguts que es publiquen en webs, blogs, xarxes socials, entre altres, aconseguint que el to i l'estil dels textos i continguts estiguin en línia i transmetin els valors de la marca.
  • Redactar textos estructurats amb títols per millorar la indexació dels motors de cerca i aconseguir un posicionament òptim dels continguts en els cercadors, aplicant tècniques que facilitin la lectura ràpida i la fàcil visualització dels continguts.
  • Demostrar capacitat de reacció per respondre amb eficàcia als canvis detectats en els resultats obtinguts en els indicadors clau de resultat i en SEO, reaccionat de manera immediata a qualsevol situació, establir ordre de prioritats i treballar en equip.

Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22

Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball

900533175
De dilluns a divendres de 9 a 18 h

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE