Aquest lloc web fa servir cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència de navegació, i oferir continguts i serveis d'interès.
En continuar la navegació entenem que s'accepta la nostra política de cookies.
El següent panell us permet personalitzar les vostres preferències de consentiment per a qualsevol tecnologia de seguiment utilitzada per ajudar-nos a aconseguir les característiques i activitats descrites a continuació. Per obtenir més informació sobre com ens ajuden aquests rastrejadors i com funcionen, consulteu la política de cookies. Podeu revisar i modificar les vostres eleccions en qualsevol moment.
Aquest lloc web fa servir cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència de navegació, i oferir continguts i serveis d'interès.
En continuar la navegació entenem que s'accepta la nostra política de cookies.
Altres denominacions
Copywriter (redactor/a publicitari/ària)
Descripció
El/la copy és el/la professional encarregat/da de crear els textos de qualsevol comunicació publicitària que es faci per Internet, telefonia mòbil i televisió interactiva.
La seva feina comprèn des de la creació del concepte que es vol comunicar, fins al desenvolupament dels missatges publicitaris i eslògans, que poden incloure banners, textos redaccionals en webs, correus electrònics comercials, missatges per telefonia digital, textos específics per a la televisió interactiva. Els textos moltes vegades van acompanyats d'imatges, i també és tasca del/de la copy fer-ne l'esbós.
Aquest/a professional normalment depèn d'un responsable de màrqueting que li marca els objectius que ha d'aconseguir, i treballa en un equip multidisciplinari format per programadors/es, dissenyadors/es de webs i experts/es en màrqueting relacional interactiu.
Tasques
Formació
Coneixements de suports multimèdia.
Alt nivell d'anglès.
Més ocupacions amb aquestes titulacions | Cerca més informació sobre la titulació del teu interès
Experiència
El/La copy ha de ser una persona que vingui del mercat publicitari o del món periodístic. També és important que conegui prèviament el mercat online i les seves característiques.
Tot i així, en la majoria d'ocasions és una ocupació en evolució constant, i la millor manera d'aprendre és des de la feina mateix, cosa que no fa imprescindible l'experiència prèvia. Una de les vies més aconsellables per adquirir experiència és la realització de pràctiques en empreses, que en alguns casos acaba en contractació.
Competències Clau
Coneix a fons les competències clau | Accés al diccionari de competències
Interessos
La generació i difusió d'informació són el focus d'interès de les persones que mostren afinitat amb el camp de la comunicació. Aquesta informació, però, pot tenir diverses finalitats: informar sobre successos i esdeveniments, generar opinió pública sobre un determinat tema o promocionar i publicitar un servei o producte. Dur a terme aquestes activitats suposa conèixer diverses tècniques orientades a la comunicació, a la persuasió i a la comercialització.
Estudiar l'actuació de l'ésser humà al llarg del temps i les seves expressions culturals i artístiques són interessos clau de les persones afins al camp humanístic. La generació de productes culturals i l'organització d'exposicions i esdeveniments, o la promoció d'accions per a la conservació i difusió d'un conjunt artístic són activitats representatives d'aquest camp. Per a dur a terme aquestes activitats es requereix un notable coneixement del patrimoni cultural, històric i lingüístic.
Més ocupacions amb aquests interessos | Coneix els teus interessos professionals | Glossari d'interessos
Ocupacions relacionades
Assalariat/ada
Treballador/a per compte propi
Dins del sector d'organitzacions i negoci s'hi engloben tot un conjunt d'activitats que es presten dins de la pròpia empresa o que són contractades per altres firmes o organitzacions (privades o públiques), i que tenen com a finalitat permetre l'activitat de l'empresa o organització. Aquí doncs s'hi troben des de professionals experts en la gestió interna de l'organització o empresa, fins a aquells especialitzats a comunicar a clients externs les activitats que aquesta realitza.
01-2006 | | català | principiant
Documents (5 de 5)
04-2024 | | català | avançat
En aquest document es mostren dades per tenir més informació sobre el sector que t¿ajudaran en les teves decisions respecte al teu itinerari formatiu-laboral. Aquestes dades s¿agrupen en el
Autor: Barcelona Activa
Data d'edició: 04-2024
12-2023 | | català | principiant
Informe sectorial que dóna a conèixer els punts clau del sector així com les principals tendències, consolidades i emergents, d'aquest sector econòmic, tant en l'àmbit d'activitat, com dels perfils
Autor: Barcelona Activa
Data d'edició: 12-2023
08-2023 | | català | avançat
Document focalitzat en la comunicació corporativa en l'era internet on ens explica que es tracta d'un mercat laboral en expansió i ens descriu els perfils professionals implicats dins aquesta
Autor: Barcelona Activa
Data d'edició: 08-2023
08-2023 | | català | avançat
Informe breu que ens parla del nou context de la gestió del talent a les organitzacions i de les tendències laborals que transformen la cultura empresarial. També ens descriu
Autor: Barcelona Activa
Data d'edició: 08-2023
10-2022 | | català | principiant
Saps on trobar les ofertes que et poden interessar segons el sector on cerques feina? Posem a la teva disposició els diferents canals de recerca de feina en el
Autor: Barcelona Activa
Data d'edició: 10-2022
Videos Relacionats (4 de 4)
Eva Blanco, responsable de relacions institucionals i comunicació de la companyia HP, ens explica quins són els perfils més demandats en comunicació empresarial i quines competències han de tenir. També ens parla dels nous perfils professionals dins aquest sector i de les noves tendències.
Jordi Oliver, Director executiu d'Inèdit, ens comenta la importància de l'economia verda i circular en el futur del sector, com transformarà la tasca dels i les professionals que s'hi dediquen i quines són les noves estructures que s'estan creant.
Victor Casanovas, expert en estratègia digital i eSports a l'agència Sevenmila, ens explica com s'organitza un esdeveniment esportiu i quins són els professionals demandats, també en destaca la importància del model híbrid per a esdeveniments presencials i en línia.
Xavier Marcet, director general de Lead to Chance, ens explica cap on evolucionarà el sector de la consultoria per de l'impacte de la IA i com aquesta transformarà la tasca dels i les professionals que s'hi dediquen .
Enllaços d'interès (5 de 10)
22-01-2024 | | català | principiant
Centres formatius, clústers de referència, gremis, col·legis, projectes de ciutat... Tot això i molt més en aquesta infografia que et permetrà conèixer a fons l'ecosistema que configura el sector
Autor: Barcelona Activa
Data de publicació: 22-01-2024
https://treball.barcelonactiva.cat/infografies/cat/ecosistema/organitzacions-i-negoci.html
07-12-2022 | | català | principiant
En aquesta infografia podràs consultar quines són les formacions que et permetran accedir al sector de Organitzacions i Negoci, algunes de les ocupacions més destacades i què valora i
Autor: Barcelona Activa
Data de publicació: 05-12-2022
https://treball.barcelonactiva.cat/infografies/cat/sector/organitzacions-i-negocis.html
27-04-2021 | | català | principiant
Pràctica Infografia amb les dades més rellevants de la Indústria 4.0 a l'àmbit Metropolità de Barcelona, 2019. Elaborat pel Departament d'Estudis de la Gerència de Política Econòmica i Desenvolupament
Data de publicació: 02-10-2019
31-12-2020 | | català | principiant
El Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya és la institució que agrupa el col·lectiu de professionals que es dediquen a la publicitat, les relacions públiques i a
04-06-2020 | | castellà | principiant
La Asociación Española de Dirección y Desarrollo de Personas (AEDIPE) és una associació privada, sense ànim de lucre que agrupa a les persones que es dediquen a activitats relacionades
Accés a les OCUPACIONS del SECTOR:
Organitzacions i Negoci
Barcelona és el pol central de les activitats creatives a Catalunya. El conjunt d'activitats econòmiques relacionades amb la producció i exhibició artística, l'artesania, el disseny, el mercat de treball de l'audiovisual i multimèdia, la indústria cultural i els mitjans de comunicació, configuren l'extens món de les indústries creatives. En aquest sentit, trobem perfils professionals associats a les arts escèniques en el seu significat més ampli (dansa, teatre, música, circ, etc.), oficis artesans i creatius, ocupacions en l'àmbit del disseny i la creació de continguts digitals (videojocs, interactius) i audiovisuals (cinema i TV), professionals del periodisme o món editorial i la indústria cultural, tant des de la vessant més tècnica com de gestió i promoció cultural de patrimoni.
01-2012 | | català | principiant
Documents (5 de 8)
04-2024 | | català | avançat
En aquest document es mostren dades per tenir més informació sobre el sector que t'ajudaran en les teves decisions respecte al teu itinerari formatiu-laboral. Aquestes dades s'agrupen en el
Autor: Barcelona Activa
Data d'edició: 04-2024
12-2023 | | català | principiant
Informe sectorial que dóna a conèixer els punts clau del sector així com les principals tendències, consolidades i emergents, d'aquest sector econòmic, tant en l'àmbit d'activitat, com dels perfils
Autor: Barcelona Activa
Data d'edició: 12-2023
08-2023 | | català | avançat
Informe curt que ens explica com impacta la indústria dels festivals dins l'economia i la societat i ens descriu els principals perfils professionals implicats dins aquest sector.
Autor: Barcelona Activa
Data d'edició: 08-2023
08-2023 | | català | avançat
Document que ens parla de la tecnologia dins la cultura i de quines són les principals implicacions de la digitalització en aquest tipus d'indústria. Així mateix ens descriu els
Autor: Barcelona Activa
Data d'edició: 08-2023
10-2022 | | català | principiant
Saps on trobar les ofertes que et poden interessar segons el sector on cerques feina? Posem a la teva disposició els diferents canals de recerca de feina en el
Autor: Barcelona Activa
Data d'edició: 10-2022
Videos Relacionats (5 de 11)
Antònia Folguera, comissària de Sónar D, ens explica quins són els perfils professionals implicats en l'organització dels festivals dins les indústries creatives i culturals. També ens parla de quines són les noves tendències dins aquest sector.
Òscar Garcia, director acadèmic d'ENTI (Escola de Noves Tecnologies Interactives de la UB), ens explica quins són els perfils més demandats en el sector del videojoc i quines competències han de tenir. També ens parla de les oportunitats de negoci dins aquest món.
Marcel Escolano, artista de circ de la companyia Los Galindos, ens parla sobre quins són els i les professionals implicats en la realització d'un espectacle. A més a més dels artistes que surten a la pista, hi ha al darrera professional de diferents gremis que fan possible la creació artística.
Vídeo on trobaràs un resum dels conceptes clau que van debatre els i les professionals i empreses participants en la jornada sectorial sobre Intel·ligència Artificial fins les Indústries Creatives i el seu impacte en el futur de l'ocupació a la ciutat de Barcelona.
Vídeo on trobaràs un resum dels conceptes clau que van debatre els i les professionals i empreses participants a la jornada sectorial sobre l'impacte i potencial de l'àmbit de les telecomunicacions en el futur de l'ocupació.
Enllaços d'interès (5 de 14)
11-01-2024 | | català | principiant
Centres formatius, clústers de referència, gremis, col·legis, projectes de ciutat... Tot això i molt més en aquesta infografia que et permetrà conèixer a fons l'ecosistema que configura el sector
Autor: Barcelona Activa
Data de publicació: 11-01-2024
https://treball.barcelonactiva.cat/infografies/cat/ecosistema/industries-creatives-i-culturals.html
05-12-2022 | | català | principiant
En aquesta infografia podràs consultar quines són les formacions que et permetran accedir al sector de Indústries Creatives i Culturals, algunes de les ocupacions més destacades i què valora
Autor: Barcelona Activa
Data de publicació: 05-12-2022
https://treball.barcelonactiva.cat/infografies/cat/sector/industries-creatives-i-culturals.html
12-07-2021 | | català | principiant
Pràctica Infografia sobre els indicadors laborals dels sectors creatius a Barcelona 2020, elaborada pel Departament d'Estudis de la Gerència de Política Econòmica, i Desenvolupament Local de l'Ajuntament de Barcelona.
Autor: Barcelona Activa
Data de publicació: 12-07-2021
https://infogram.com/indicadors-laborals-dels-sectors-creatius-a-barcelona-2020-1h7z2l877ppqg6o?live
19-03-2021 | | català | principiant
En aquest enllaç trobaràs una anàlisi del sector audiovisual a Catalunya que revisa els principals canvis en el negoci, les noves tendències i els reptes estratègics de les empreses
04-01-2021 | | altres | avançat
L'observatori Europeu de l'Audiovisual ofereix diverses bases de dades sobre diferents temes relacionats amb el món audiovisual.
Accés a les OCUPACIONS del SECTOR:
Indústries Creatives i Culturals
© Barcelona Activa 2023
Centre per al desenvolupament professional Porta22
Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball
De dilluns a divendres de 9 a 18 h