Descripció
La figura professional de cap de premsa d'una organització és responsable de totes les relacions de l'organització amb els mitjans de comunicació. És el/la periodista de l'organització, el que s'anomena "periodista de font" i que, com a tal, sol també responsabilitzar-se de les publicacions que genera l'entitat, com són les revistes internes, la pàgina web, etc.
La persona que exerceix de cap de premsa ho fa també com a director/a del departament de premsa i de l'equip humà que hi treballa. Ha de tenir, per tant, un gran coneixement del seu entorn mediàtic, dec les rutines de producció dels mitjans i dels seus temes d'interès. A banda, el seu lloc de treball implica un profund coneixement de l'organització per detectar-hi oportunitats informatives i riscos. Així com per poder oferir la millor informació als i les periodistes sobre l'entitat.
En la gran majoria dels casos forma part de la plantilla de l'empresa, però sovint, la tasca s'externaliza, contractant a un gabinet de premsa o de comunicació. Es tracta d'una empresa subcontractada que s'encarrega de la gestió de la relació entre l'empresa client i els mitjans de comunicació.
Tasques
© Barcelona Activa 2023
Centre per al desenvolupament professional Porta22
Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball
De dilluns a divendres de 9 a 18 h