Altres denominacions
Responsable de Comunicació i Màrqueting, Dircom, Media planner o Planificador/a online
Descripció
El/la director/a de comunicació és la persona responsable de dissenyar i gestionar l¿estratègia de comunicació de l¿organització per a la qual treballa. El seu objectiu principal és vetllar per la qualitat de la imatge corporativa de l¿empresa a través de l'òptima gestió del públic destinatari i dels mitjans a la xarxa, i del posicionament de la marca, o altres accions publicitàries en desenvolupament (promocions, campanyes, joint ventures o merchandising).
Aquest/a professional lidera i coordina el departament de comunicació i el seu equip humà. Depenent de les persones que el conformin i la mida de l¿empresa, la seva serà només una funció directiva, de planificació i gestió d¿equips, o serà una funció executiva, gestionant relacions amb la premsa, el pla de mitjans de publicitat o realitzant tasques de portaveu.
Com a director/a de comunicació, pot encarregar-se de la comunicació de l¿empresa en els diferents mitjans, gestionant el pressupost destinat per una campanya o acció publicitària d'acord amb la pauta marcada per l'estratègia de mitjans (online i offline). Es tracta, doncs, de conèixer i analitzar les alternatives que ofereixen els diversos mitjans i suports per aconseguir les millors condicions d¿emissió de la campanya, organitzant, calendaritzant i controlant l'emissió de les peces triades.
Des de la direcció de comunicació també es gestionen les crisis a les que s¿enfronten (vagues, adulteració de productes, fuites químiques, desastres naturals, discriminacions, mala gestió, etc.) que posen en perill la reputació corporativa i l¿equilibri natural d¿una organització. La seva feina es centrarà en posar fre a la crisi, mitjançant el disseny d'estratègies de comunicació i l¿anticipació d¿escenaris futurs per avaluar riscos i actuacions pertinents.
El/la director/a de comunicació pot exercir la seva ocupació a una gran varietat d¿àmbits. En el sector hoteler les seves funcions aniran vinculades al màrqueting i s¿encarregarà d'una comunicació més comercial que busca aconseguir els objectius de venda anuals. En canvi, si treballa comunicació cultural tindrà com a objectiu dinamitzar el patrimoni històric, artístic i cultural mitjançant projectes i accions atractives i una gestió que potenciï la rendibilitat social i econòmica de la cultura.
Tasques
© Barcelona Activa 2023
Centre per al desenvolupament professional Porta22
Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball
De dilluns a divendres de 9 a 18 h