Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

 

 Enviar

Enviar


Normativa

En compliment de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, l'informem que les dades recollides formaran part d'un fitxer automatitzat titularitat de BARCELONA ACTIVA SPM SA, amb domicili social al carrer Llacuna, 162-164 de Barcelona, amb les finalitats de gestionar les inscripcions i d'informar de les seves activitats i serveis dins el seu àmbit d'actuació. Vostè podrà exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i/o oposició mitjançant comunicació per escrit a Serveis Jurídics de BARCELONA ACTIVA SPM SA en el domicili esmentat.

 
Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

DirCom

Descripció

El perfil de director/a de comunicació és el d'un/a professional responsable de dissenyar i gestionar l'estratègia de comunicació de les organitzacions. Les seves decisions sovint impliquen a tota l'organització i, és per això, que cal que formi part de l'equip directiu. La persona a càrrec de la direcció de comunicació ha de conèixer profundament l'organització per a la qual treballa, tenir un gran coneixement de la seva cultura i la capacitat d'utilitzar les estratègies adequades per transmetre-les als públics externs i interns de l'entitat.

Així mateix, té la responsabilitat de dirigir i gestionar del departament de comunicació i el seu equip humà, amb l'objectiu de vetllar per la qualitat de la imatge corporativa de l'organització. Depenent de la mida de l'empresa i de l'equip de persones que formin el departament de comunicació, la seva serà només una funció directiva, de planificació i gestió d'equips; o portarà a terme també funcions més executives, com la gestió de les relacions amb la premsa, el pla de mitjans de publicitat o les tasques de portaveu.

Tasques

La missió principal d'aquest perfil és el disseny i la gestió de l'estratègia de comunicació de l'empresa o institució per a la qual treballa. Aquesta tasca es canalitza a través d'un document que inclou tota la informació necessària per dur a terme la gestió de la comunicació, és a dir, el pla de comunicació. Així, les principals tasques d'aquesta ocupació professional són:
  • Disseny de les estratègies de comunicació de l'organització. Establir els objectius al quals l'empresa vol arribar en matèria de comunicació i fixar les eines i les estratègies que s'utilitzaran per aconseguir-los.
  • Aconseguir un profund coneixement de l'empresa o institució, de la seva cultura, i dels seus valors.
  • Anàlisi dels estudis sobre la imatge de l'empresa.
  • Disseny i gestió de la comunicació interna i externa de l'empresa.
  • Involucrar a tota l'empresa, en especial als òrgans directius, en l'estratègia de comunicació de l'empresa, fent-los conscients de la importància d'aquesta.
  • Avaluació de les estratègies de comunicació aplicades, corregir-les i millorar-les si és necessari. Avaluar-ne els resultats.>
Depenent de la mida de l'empresa i del volum de professionals del departament de comunicació pot assolir altres tasques més executives:
  • Tasques de portaveu.
  • Cap de premsa o gestió de les relacions de l'empresa amb els mitjans de comunicació.
  • Gestió de la comunicació interna de l¿empresa.
  • Gestió de la publicitat.
  • Gestió del programes de mecenatge i patrocini de l'empresa.
  • Gestió de les produccions audiovisuals de l'empresa.
  • Gestió de les relacions institucionals i relacions públiques de l'entitat.


Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22
Convent de Sant Agustí
Ca n'Andalet

Barcelona Treball (Porta22)
+34 934 019 899
bcn.cat/treball

Barcelona Activa Seu Central
Llacuna, 162-164
08018 Barcelona
+34 934 019 777
bcn.cat/barcelonactiva

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE