Aquest lloc web fa servir cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència de navegació, i oferir continguts i serveis d'interès.
En continuar la navegació entenem que s'accepta la nostra política de cookies.
El següent panell us permet personalitzar les vostres preferències de consentiment per a qualsevol tecnologia de seguiment utilitzada per ajudar-nos a aconseguir les característiques i activitats descrites a continuació. Per obtenir més informació sobre com ens ajuden aquests rastrejadors i com funcionen, consulteu la política de cookies. Podeu revisar i modificar les vostres eleccions en qualsevol moment.
Aquest lloc web fa servir cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència de navegació, i oferir continguts i serveis d'interès.
En continuar la navegació entenem que s'accepta la nostra política de cookies.
Altres denominacions
Expert/a en comunicació de lobbisme
Descripció
Aquesta figura professional participa en el procés planificat de comunicació, de contingut predominantment informatiu, que es desenvolupa en el marc de la política de comunicació corporativa d'una empresa o institució i que s'adreça als poders públics, encara que no sempre i exclusivament en entorns pre-legislatius. La missió d'aquest perfil s'orienta a establir relacions de confiança amb un stakeholder important: els poders públics (executiu i legislatiu).
Tasques
Formació
Més ocupacions amb aquestes titulacions | Cerca més informació sobre la titulació del teu interès
Experiència
És molt recomanable que els i les aspirants júnior hagin fet abans dos anys de pràctiques en empreses/organitzacions per conèixer exactament la dinàmica de la feina. Cada cop és més habitual que les facultats incloguin aquestes estades en companyies de forma obligatòria als seus programes d'estudi, i encara ho serà més a partir del desplegament del Pla de Bolonya.
No és absolutament imprescindible comptar amb experiència prèvia per accedir per primera vegada a una ocupació d'aquest tipus, encara que sí ho és una formació universitària en el Grau de Publicitat i Relacions Públiques, on s'imparteixen coneixements en una assignatura especifica sobre la matèria. Les empreses valoren molt favorablement aquest factor.
Destaca el fet que gairebé no existeix oferta de postgrau universitari especialitzada en comunicació de lobbisme. A destacar, però, que als màsters i postgraus generalistes especialitzats en comunicació corporativa i relacions públiques gairebé mai falta una assignatura sobre aquesta matèria. La formació complementària en comunicació política pot ser de gran utilitat.
Amb tot, s'aconsella que la direcció estratègica de la seva gestió sigui duta a terme per persones amb una dilatada experiència professional (professionals sèniors).
Competències Clau
Coneix a fons les competències clau | Accés al diccionari de competències
Interessos
La generació i difusió d'informació són el focus d'interès de les persones que mostren afinitat amb el camp de la comunicació. Aquesta informació, però, pot tenir diverses finalitats: informar sobre successos i esdeveniments, generar opinió pública sobre un determinat tema o promocionar i publicitar un servei o producte. Dur a terme aquestes activitats suposa conèixer diverses tècniques orientades a la comunicació, a la persuasió i a la comercialització.
L'organització, direcció i control d'una empresa o entitat constitueixen el nucli d'interès de les persones afins al camp de gestió. Les activitats que s'engloben en aquest camp d'interès van des de la gestió eficient dels recursos, les anàlisis de viabilitat i la solució de problemes empresarials, al desenvolupament competencial i motivacional dels recursos humans. Per dur a terme aquestes activitats es requereixen coneixements de tècniques específiques de direcció estratègica i gestió empresarial.
Més ocupacions amb aquests interessos | Coneix els teus interessos professionals | Glossari d'interessos
Ocupacions relacionades
Assalariat/ada
Treballador/a per compte propi
Hi ha professionals que, en etapes avançades i quan han assolit una gran experiència, actuen com consultors/es independents en lobbisme o com lobbystes (freelances) i que cobren bé per feina feta i entregada (factura amb pressupost previ), bé per consultoria continuada (tarifa mensual). Val a dir, però, que aquest grup de professionals és encara molt minoritari a l'Estat espanyol.
Dins del sector d'organitzacions i negoci s'hi engloben tot un conjunt d'activitats que es presten dins de la pròpia empresa o que són contractades per altres firmes o organitzacions (privades o públiques), i que tenen com a finalitat permetre l'activitat de l'empresa o organització. Aquí doncs s'hi troben des de professionals experts en la gestió interna de l'organització o empresa, fins a aquells especialitzats a comunicar a clients externs les activitats que aquesta realitza.
01-2006 | | català | principiant
Documents (5 de 5)
04-2024 | | català | avançat
En aquest document es mostren dades per tenir més informació sobre el sector que t¿ajudaran en les teves decisions respecte al teu itinerari formatiu-laboral. Aquestes dades s¿agrupen en el
Autor: Barcelona Activa
Data d'edició: 04-2024
12-2023 | | català | principiant
Informe sectorial que dóna a conèixer els punts clau del sector així com les principals tendències, consolidades i emergents, d'aquest sector econòmic, tant en l'àmbit d'activitat, com dels perfils
Autor: Barcelona Activa
Data d'edició: 12-2023
08-2023 | | català | avançat
Document focalitzat en la comunicació corporativa en l'era internet on ens explica que es tracta d'un mercat laboral en expansió i ens descriu els perfils professionals implicats dins aquesta
Autor: Barcelona Activa
Data d'edició: 08-2023
08-2023 | | català | avançat
Informe breu que ens parla del nou context de la gestió del talent a les organitzacions i de les tendències laborals que transformen la cultura empresarial. També ens descriu
Autor: Barcelona Activa
Data d'edició: 08-2023
10-2022 | | català | principiant
Saps on trobar les ofertes que et poden interessar segons el sector on cerques feina? Posem a la teva disposició els diferents canals de recerca de feina en el
Autor: Barcelona Activa
Data d'edició: 10-2022
Videos Relacionats (4 de 4)
Eva Blanco, responsable de relacions institucionals i comunicació de la companyia HP, ens explica quins són els perfils més demandats en comunicació empresarial i quines competències han de tenir. També ens parla dels nous perfils professionals dins aquest sector i de les noves tendències.
Jordi Oliver, Director executiu d'Inèdit, ens comenta la importància de l'economia verda i circular en el futur del sector, com transformarà la tasca dels i les professionals que s'hi dediquen i quines són les noves estructures que s'estan creant.
Victor Casanovas, expert en estratègia digital i eSports a l'agència Sevenmila, ens explica com s'organitza un esdeveniment esportiu i quins són els professionals demandats, també en destaca la importància del model híbrid per a esdeveniments presencials i en línia.
Xavier Marcet, director general de Lead to Chance, ens explica cap on evolucionarà el sector de la consultoria per de l'impacte de la IA i com aquesta transformarà la tasca dels i les professionals que s'hi dediquen .
Enllaços d'interès (5 de 10)
22-01-2024 | | català | principiant
Centres formatius, clústers de referència, gremis, col·legis, projectes de ciutat... Tot això i molt més en aquesta infografia que et permetrà conèixer a fons l'ecosistema que configura el sector
Autor: Barcelona Activa
Data de publicació: 22-01-2024
https://treball.barcelonactiva.cat/infografies/cat/ecosistema/organitzacions-i-negoci.html
07-12-2022 | | català | principiant
En aquesta infografia podràs consultar quines són les formacions que et permetran accedir al sector de Organitzacions i Negoci, algunes de les ocupacions més destacades i què valora i
Autor: Barcelona Activa
Data de publicació: 05-12-2022
https://treball.barcelonactiva.cat/infografies/cat/sector/organitzacions-i-negocis.html
27-04-2021 | | català | principiant
Pràctica Infografia amb les dades més rellevants de la Indústria 4.0 a l'àmbit Metropolità de Barcelona, 2019. Elaborat pel Departament d'Estudis de la Gerència de Política Econòmica i Desenvolupament
Data de publicació: 02-10-2019
31-12-2020 | | català | principiant
El Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya és la institució que agrupa el col·lectiu de professionals que es dediquen a la publicitat, les relacions públiques i a
04-06-2020 | | castellà | principiant
La Asociación Española de Dirección y Desarrollo de Personas (AEDIPE) és una associació privada, sense ànim de lucre que agrupa a les persones que es dediquen a activitats relacionades
Accés a les OCUPACIONS del SECTOR:
Organitzacions i Negoci
© Barcelona Activa 2023
Centre per al desenvolupament professional Porta22
Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball
De dilluns a divendres de 9 a 18 h