Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Gestor/a dinformació

Descripció

Aquest/a professional té com a missió la gestió intel·ligent de la informació en qualsevol tipus d'entitat o empresa. L'infonomista és un perfil transversal que fusiona la cultura informàtica (com explotar les possibilitats de les tecnologies de la informació), la cultura informacional (com extreure valor de la informació disponible) i la cultura de gestió (assegurar la transmissió i la capitalització del coneixement adquirit en l'organització).

En un context empresarial el/la infonomista té la missió gestionar tant la informació que es genera dins l'empresa com la que absorbeix sistemàticament de l'exterior, com a avantatge competitiu i per augmentar les competències personals i organitzacionals dels membres de l'empresa.

Tasques

  • Dirigeix la gestió del coneixement i el capital intel·lectual de l'organització
    Dissenya una visió integrada dels processos d'identificació, captura, distribució, compartició i avaluació dels actius informacionals d'una organització.
    Localitza les fonts que garanteixen l'entrada de la informació crítica.
    Gestiona el coneixement i el capital intel·lectual intern a l'organització.
  • Dissenya mecanismes sistemàtics per la obtenció d'informació
    Facilita que les organitzacions obtinguin la informació idònia sobre el seu entorn.
    Dissenya mecanismes de cerca automatitzats o semiautomatitzats per tal d'obtenir informació útil per a l'empresa.
    Potencia un entorn que facilita l'aplicació de les últimes tecnologies (eines per a una millor captura, codificació i compartició de la informació).
  • Edita, organitza i presenta al receptor la informació rellevant
    Dissenya l'"experiència de transmissió" d'informació al receptor.
    Edita i organitza la informació obtinguda, filtrant-la i assegurant-ne la qualitat.
    Defineix els criteris generals sobre format, utilitat i usabilitat que permeten que el destinatari comprengui la informació el més ràpidament possible.
    S'encarrega de presentar al receptor la informació més rellevant, de forma apropiada i amb un format adequat que en garanteixi la utilitat i la usabilitat.
  • Dinamitza la cultura informacional de l'organització.
    Facilita l'intercanvi de coneixement entre els i les membres de l'organització, facilitant espais d'intercanvi com Intranets, processos comunicatius o dinàmiques de grup.

Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22

Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball

900533175
De dilluns a divendres de 9 a 18 h

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE