Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Analista de gestió

Descripció

Aquest professional analitza l'eficàcia dels mètodes de gestió d'empreses privades o d'administracions públiques per millorar-los posteriorment o implantar-ne de nous. Proposa millores en l'estructura de les organitzacions, en els sistemes i en els procediments de l'empresa client dins d'àmbits tant diversos com les operacions de producció o de prestació de serveis, els recursos humans, la relació amb proveïdors i clients, la gestió dels sistemes d'informació i comunicació, etc. És difícil delimitar el perfil d'aquest professional perquè és molt variable: molts consultors estan especialitzats per sectors i altres en alguna àrea d'empresa (compres, finances, recursos humans, etc.).

Així, es podria dir que el consultor d'administració no és exactament una ocupació concreta, sinó una manera de classificar aquells professionals que implanten projectes a empreses per millorar-ne els resultats. Com que aquests projectes són tant diversos, les funcions d'aquest professional poden variar molt d'una empresa a una altra. És per això que han d'actualitzar els seus coneixements a diari i han d'especialitzar-se en les noves tasques que li són encomanades.

Tasques

Las tasques d'un consultor d'administració poden variar molt d'un projecte a un altre. No obstant això, aquestes són les més comunes:
  • Elabora estudis sobre la situació de l'empresa i del sector per tenir una visió global de la companyia on implementarà el projecte.
  • Analitza i defineix els punts més dèbils i els possibles errors en la gestió de l'empresa amb l'objectiu d'establir futures solucions.
  • Per aconseguir la informació, el consultor ha d'analitzar dades que normalment es troben dins un sistema informàtic, ha d'entrevistar-se amb els responsables i professionals de les diferents àrees on es vol implementar el projecte i ha d'observar les operacions que es duen a terme amb minuciositat.
  • Estudia i classifica les dades obtingudes segons criteris tècnics i matemàtics.
  • Elabora un informe amb les recomanacions, solucions i modificacions pertinents destinades a millorar els resultats econòmics de la companyia .
  • Presenta l'informe al client per prendre una decisió posterior sobre quines són les mesures més idònies que es poden implantar a l'empresa.
  • Supervisa la correcta implementació del projecte.
  • Una vegada finalitzada l'etapa d'implantació, presenta informes sobre els resultats de la seva tasca al client.
  • Si s'escau, pot dur a terme la formació del personal de l'empresa client en les noves eines tecnològiques o processos implantats.

Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22

Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball

900533175
De dilluns a divendres de 9 a 18 h

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE