Descripció
L'assessor/a en e-commerce i sistemes de pagament facilita a les empreses la introducció d'estratègies i models de compravenda relacionats amb les tecnologies digitals. Per aconseguir-ho, assessora les empreses, tenint en compte les seves característiques i el seu sector d'activitat, i un cop acordada la solució, la dissenya i aplica a través de la xarxa (web i aplicacions per a mòbils i tablets) amb l'objectiu de facilitar i potenciar les transaccions comercials.
Per tant, aquest/a professional ha de posseir coneixements transversals: d'una banda, ha de saber com es gestiona una empresa a fi de poder aplicar-hi les solucions tecnològiques més idònies d'acord amb la necessitat estratègica de l'organització, i de l'altra la desenvolupa, pel qual cosa ha de dominar les tecnologies de la informació i de la comunicació.
Així, en una primera fase observa la cadena de valor de l'empresa client, per tal de veure en quins punts haurà d'incidir el sistema tecnològic a aplicar, i en una segona fase, implementa la solució tecnològica escollida al website o plataforma d'e-commerce, encarregant-se del catàleg i l'organització dels productes, el sistema de cerca i tot el relacionat amb l'aparador online, i el sistema de pagament que utilitza el website o plataforma per facturar les vendes.
Tasques
© Barcelona Activa 2023
Centre per al desenvolupament professional Porta22
Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball
De dilluns a divendres de 9 a 18 h