Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

 

 Enviar

Enviar


Normativa

En compliment de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, l'informem que les dades recollides formaran part d'un fitxer automatitzat titularitat de BARCELONA ACTIVA SPM SA, amb domicili social al carrer Llacuna, 162-164 de Barcelona, amb les finalitats de gestionar les inscripcions i d'informar de les seves activitats i serveis dins el seu àmbit d'actuació. Vostè podrà exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i/o oposició mitjançant comunicació per escrit a Serveis Jurídics de BARCELONA ACTIVA SPM SA en el domicili esmentat.

 
Coneix aquesta ocupació

Descripció

L'assessor/a en e-commerce i sistemes de pagament facilita a les empreses la introducció d'estratègies i models de compravenda relacionats amb les tecnologies digitals. Per aconseguir-ho, assessora les empreses, tenint en compte les seves característiques i el seu sector d'activitat, i un cop acordada la solució, la dissenya i aplica a través de la xarxa (web i aplicacions per a mòbils i tablets) amb l'objectiu de facilitar i potenciar les transaccions comercials.

Per tant, aquest/a professional ha de posseir coneixements transversals: d'una banda, ha de saber com es gestiona una empresa a fi de poder aplicar-hi les solucions tecnològiques més idònies d'acord amb la necessitat estratègica de l'organització, i de l'altra la desenvolupa, pel qual cosa ha de dominar les tecnologies de la informació i de la comunicació.


Així, en una primera fase observa la cadena de valor de l'empresa client, per tal de veure en quins punts haurà d'incidir el sistema tecnològic a aplicar, i en una segona fase, implementa la solució tecnològica escollida al website o plataforma d'e-commerce, encarregant-se del catàleg i l'organització dels productes, el sistema de cerca i tot el relacionat amb l'aparador online, i el sistema de pagament que utilitza el website o plataforma per facturar les vendes.

Tasques

Assessora l'empresa en l'estratègia a seguir:
  • Analitza la situació actual de l'empresa (requeriments, riscos, punts dèbils i forts) i la seva posició dins del mercat i sector.
  • Defineix l'entorn estratègic sobre el qual se sustenta el projecte e-commerce i els objectius futurs de la companyia.
  • Identifica el sistema d'e-commerce que millor s'adequa a les necessitats de l'empresa per operar en xarxa: Business to Consumer (B2C), Business to Business (B2B), Peer to Peer (P2P), Consumer/Business to Government (B2C/G), Business to Employee (B2E), Business to business to consumer (B2B2C) o Business to Network to Consumer (B2N2C), entre d'altres. Tots ells són tipus de comerç electrònic amb funcionalitats adaptades als actors que hi intervenen (proveïdors, venedors i clients) i als canals de comunicació (web i aplicacions per dispositius mòbils i tablets).

Coordina i desenvolupa l'aplicació de solucions tecnològiques:
  • Desenvolupa l'arquitectura dels models d'informació que s'han d'aplicar, així com els seus nivells de seguretat.
  • Personalitza, manté i programa alguna de les plataformes d'e-commerce de programari lliure (Magento, PrestaShop, Shopify, osCommerce o ATG Dynamo).
  • Programa aplicacions web i dispositius mòbils utilitzant diferents llenguatges de programació (PHP, SQL javascript, CMS, CSS, jQuery, HTML, entre d'altres).
  • Gestiona els mecanismes de transacció segurs analitzant i aplicant el sistema de pagament més adequat al web (Paypal, targeta bancària, moneda virtual, transferència bancària, Paybox, Mobipy) i a través del mòbil (m-payment o google wallet, entre d'altres).
  • Integra la plataforma d'e-commerce a les xarxes socials mitjançant el desenvolupament d'aplicacions per Facebook, Twitter i d'altres.
  • Proposa estratègies SEM (Search Engine Marketing) i SEO (Search Engine Optimization) de posicionament en portals web.

Realitza proves globals i d'integració de processos
  • Mesura els resultats generals del sistema aplicat i en fa el seguiment.
  • Posa en marxa el pla de formació de la plantilla que ha de treballar en el nou entorn.
  • Estudia noves oportunitats de negoci i d'optimització de canals de venda online, tenint en compte les solucions d'e-commerce introduïdes i els resultats.

Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22
Convent de Sant Agustí
Ca n'Andalet

Barcelona Treball (Porta22)
+34 934 019 899
bcn.cat/treball

Barcelona Activa Seu Central
Llacuna, 162-164
08018 Barcelona
+34 934 019 777
bcn.cat/barcelonactiva

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE