Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

 

 Enviar

Enviar


Normativa

En compliment de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, l'informem que les dades recollides formaran part d'un fitxer automatitzat titularitat de BARCELONA ACTIVA SPM SA, amb domicili social al carrer Llacuna, 162-164 de Barcelona, amb les finalitats de gestionar les inscripcions i d'informar de les seves activitats i serveis dins el seu àmbit d'actuació. Vostè podrà exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i/o oposició mitjançant comunicació per escrit a Serveis Jurídics de BARCELONA ACTIVA SPM SA en el domicili esmentat.

 
Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

"Botones"; Maleter/a; Bell boy.

Descripció

El grum, més conegut com a "botones", és una figura que pertany al departament de recepció i la seva principal responsabilitat és l'atenció al client des de l'entrada fins la sortida, ajudant-lo amb les seves maletes o en altres serveis personalitzats, com per exemple la sol·licitud de taxis.

Actualment es troba ubicat en el mateix mostrador de recepció, però no per això deixa de tenir la seva organització i funcions pròpies, coordinades pel cap del departament, el cap de recepció.

Tasques

El grum serveix de recolzament a la resta de departaments de l'hotel per a la prestació de serveis personalitzats de qualitat tant a clients interns (empleats) com externs:
  • Atén al client en els serveis propis de consergeria.
  • Informa als clients sobre els serveis de l'establiment d'allotjament.
  • Executa les tasques d'atenció al client en els serveis sol·licitats (reserves d'entrades a espectacles, reserves a restaurants, confirmacions de vols, reclamacions d'equipatges a l'aeroport... etc).
  • Transmet als clients les trucades telefòniques, correspondència o missatges rebuts durant la seva estada.
  • Realitza el control, emmagatzematge i transport dels equipatges dels clients.
  • Col·labora en el manteniment de l'ordre i la neteja de les zones de recepció i consergeria.
  • Acompanya al client fins la seva habitació tot explicant-li com funcionen llums i altres serveis.
  • Realitza gestions i encàrrecs "senzills" tant a l¿interior com a l'exterior de l'establiment.
  • S'encarrega d'estacionar els vehicles dels clients, a petició d'aquests, així com de la seva vigilància i custòdia.
  • Dona suport a la resta de treballadors de l'establiment quan es considera necessari.


Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22
Convent de Sant Agustí
Ca n'Andalet

Barcelona Treball (Porta22)
+34 934 019 899
bcn.cat/treball

Barcelona Activa Seu Central
Llacuna, 162-164
08018 Barcelona
+34 934 019 777
bcn.cat/barcelonactiva

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE