Barcelona Activa

Barcelona Treball

Sectors econòmics

Comerç i Turisme

De la formació a l’ocupació

Allotjament i Restauració

Amb un gran ventall de comoditats, especialitzacions, luxes i preus, els establiments d'allotjament i restauració esdevenen peces clau quan es produeixen desplaçaments fora del domicili habitual

Allotjament i Restauració

Comerç

Tant a l'engròs com al detall i amb un ampli rang de serveis oferts, antiguitat del negoci i mides dels establiments, els locals comercials vertebren el teixit urbà i aporten identitat a les ciutats

Comerç

Experiència Turística

Viatjar per conèixer noves ciutats o territoris pot ser una activitat molt àmplia i diversa que incorpora activitats - esportives, lúdiques, culturals, etc.- no exclusivament turístiques i que contribueixen a dinamitzar l'economia d'un territori

Experiència Turística

Oferta Formativa en Comerç i Turisme

El sector valora...

  • Idiomes més enllà de l'anglès

    En aquest sector és molt habitual atendre clientela estrangera. Per això, el domini d'un quart idioma es valora positivament, ja que permet oferir una experiència més personalitzada

  • Atenció a la clientela

    Oferir un servei personalitzat, empatitzar amb la necessitat de la clientela i comunicar-s'hi de manera entenedora i clara és una competència clau essencial en el sector

  • Servei segur i de qualitat

    La formació en protocols de seguretat i qualitat és imprescindible en molts àmbits del sector, com ara la manipulació d'aliments, de productes químics de neteja o en l'atenció a la clientela en el comerç especialitzat

  • Disponibilitat

    El sector requereix disponibilitat per a treballar en horaris comercials, caps de setmana i, a vegades, festius. Tanmateix, s'estan fent passes per millorar els mecanismes per conciliar la vida personal i laboral

  • Transició digital

    El comerç electrònic, les xarxes socials o el posicionament digital, per exemple, transformen el sector i demanen que els/les professionals incorporin el component digital en la planificació dels serveis que ofereixen

  • Personalització i detall

    La personalització de serveis, el detall i la cura en l'atenció a la clientela són noves tendències de consum i d'experiència turística que requereixen professionals que hi puguin donar resposta

  • Idiomes més enllà de l'anglès

    En aquest sector és molt habitual atendre clientela estrangera. Per això, el domini d'un quart idioma es valora positivament, ja que permet oferir una experiència més personalitzada

  • Atenció a la clientela

    Oferir un servei personalitzat, empatitzar amb la necessitat de la clientela i comunicar-s'hi de manera entenedora i clara és una competència clau essencial en el sector

  • Servei segur i de qualitat

    La formació en protocols de seguretat i qualitat és imprescindible en molts àmbits del sector, com ara la manipulació d'aliments, de productes químics de neteja o en l'atenció a la clientela en el comerç especialitzat

  • Disponibilitat

    El sector requereix disponibilitat per a treballar en horaris comercials, caps de setmana i, a vegades, festius. Tanmateix, s'estan fent passes per millorar els mecanismes per conciliar la vida personal i laboral

  • Transició digital

    El comerç electrònic, les xarxes socials o el posicionament digital, per exemple, transformen el sector i demanen que els/les professionals incorporin el component digital en la planificació dels serveis que ofereixen

  • Personalització i detall

    La personalització de serveis, el detall i la cura en l'atenció a la clientela són noves tendències de consum i d'experiència turística que requereixen professionals que hi puguin donar resposta