Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

 

 Enviar

Enviar


Normativa

En compliment de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, l'informem que les dades recollides formaran part d'un fitxer automatitzat titularitat de BARCELONA ACTIVA SPM SA, amb domicili social al carrer Llacuna, 162-164 de Barcelona, amb les finalitats de gestionar les inscripcions i d'informar de les seves activitats i serveis dins el seu àmbit d'actuació. Vostè podrà exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i/o oposició mitjançant comunicació per escrit a Serveis Jurídics de BARCELONA ACTIVA SPM SA en el domicili esmentat.

 
Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Front Office Manager, Front Desk Manager.

Descripció

L'encarregat/da de recepció i reserves és qui s'encarrega d'organitzar, dirigir i controlar l'àrea de recepció. Gestiona l'oferta d'habitacions així com la seva contractació anticipada, tenint en compte les reserves, entrades, sortides, facturació i situacions especials (canvis, overbooking, no shows, etc.), i optimitza els recursos materials i humans amb l'objecte d'oferir una major qualitat de servei al client, una major satisfacció del personal treballador, i la màxima ocupació de l'allotjament. A més d'assolir els objectius d'ocupació desitjats, s'encarrega de garantir que el funcionament de l'àrea de recepció estigui en consonància amb la filosofia de l'establiment.

La recepció i l'experiència de la clientela en el procés de fer una reserva és el primer i principal contacte que es té amb l'establiment hoteler, per aquest motiu és molt important transmetre una impressió adequada de professionalitat, qualitat i hospitalitat. Per aconseguir-ho, l'encarregat/da de recepció i reserves ha d'assegurar la correcta formació de l'equip i optimitzar els processos i operacions pròpies del departament de recepció.

Tasques

Entre les principals tasques destaca: Gestió de les reserves:
  • Ha de conèixer a la perfecció l'oferta de serveis de l'allotjament i les condicions d'ús, a fi de poder informar adequadament a la clientela així com tenir un domini de les tarifes, promocions, descomptes, formes de pagament...
  • Tramita i registra les reserves tant d'allotjament com de serveis en temps real ajustant el seu preu a l'oferta existent en cada moment.
  • Té coneixements dels diferents tipus de reserves existents (back to back, series, FIT).
  • Controla en tot moment la disponibilitat de places, mantenint al dia el planning de reserves.
  • Tramita les anul·lacions i les modificacions de les reserves.
  • Coneix agències, empreses, centrals de reserves, etc. que són les fonts de clients habituals i el vincle que aquestes tenen amb l'allotjament.
  • Actualitza el fitxer que conté les dades de la clientela.

Gestió del personal de recepció
:
  • Selecciona el personal i en gestiona la formació, els torns i les vacances. Col·labora amb el departament de Recursos Humans en la gestió d'altes, baixes, permisos, nòmines etc. corresponents a l'equip de recepció.
  • Comunica al personal els objectius empresarials i departamentals establerts.
  • Planifica, organitza i supervisa les tasques del personal.

Control i innovació en el departament de recepció
:
  • Controla de els fulls de reserva diàris per assegurar el correcte compliment d'aquestes i detectar possibles incidències en el llistat d'arribades (reserva VIP, persones amb discapacitat o mobilitat reduïda, famílies amb menors...).
  • Supervisa l'assignació d'habitacions.
  • Gestiona les 'quotes' o grups d'habitacions pendents de reserva assignats als diferents intermediaris turístics.
  • Controla la facturació diària i supervisa el correcte tancament de les factures emeses a la clientela i les derivades del departament de comptabilitat.

Gestió dels resultats econòmics del departament
:
  • Gestiona el pressupost establert per a la seva àrea.
  • Utilitza els recursos de la manera més eficient.
  • Interpreta els resultats mensuals del pressupost i adopta les accions correctores que siguin necessàries.

Gestió dels recursos materials
:
  • Controla amb el/la cap de Compres, els estocs de material d'oficina, informatiu i de recepció del departament.
  • Planifica amb el departament de manteniment, la freqüència de la neteja en les àrees del departament.
  • Supervisa la conservació dels uniformes del personal i el mobiliari de la recepció.

Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22
Convent de Sant Agustí
Ca n'Andalet

Barcelona Treball (Porta22)
+34 934 019 899
bcn.cat/treball

Barcelona Activa Seu Central
Llacuna, 162-164
08018 Barcelona
+34 934 019 777
bcn.cat/barcelonactiva

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE