Altres denominacions
Front Office Manager, Front Desk Manager.
Descripció
L'encarregat/da de recepció i reserves és qui s'encarrega d'organitzar, dirigir i controlar l'àrea de recepció. Gestiona l'oferta d'habitacions així com la seva contractació anticipada, tenint en compte les reserves, entrades, sortides, facturació i situacions especials (canvis, overbooking, no shows, etc.), i optimitza els recursos materials i humans amb l'objecte d'oferir una major qualitat de servei al client, una major satisfacció del personal treballador, i la màxima ocupació de l'allotjament. A més d'assolir els objectius d'ocupació desitjats, s'encarrega de garantir que el funcionament de l'àrea de recepció estigui en consonància amb la filosofia de l'establiment.
La recepció i l'experiència de la clientela en el procés de fer una reserva és el primer i principal contacte que es té amb l'establiment hoteler, per aquest motiu és molt important transmetre una impressió adequada de professionalitat, qualitat i hospitalitat. Per aconseguir-ho, l'encarregat/da de recepció i reserves ha d'assegurar la correcta formació de l'equip i optimitzar els processos i operacions pròpies del departament de recepció.
Tasques
© Barcelona Activa 2023
Centre per al desenvolupament professional Porta22
Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball
De dilluns a divendres de 9 a 18 h