Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

 

 Enviar

Enviar


Normativa

En compliment de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, l'informem que les dades recollides formaran part d'un fitxer automatitzat titularitat de BARCELONA ACTIVA SPM SA, amb domicili social al carrer Llacuna, 162-164 de Barcelona, amb les finalitats de gestionar les inscripcions i d'informar de les seves activitats i serveis dins el seu àmbit d'actuació. Vostè podrà exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i/o oposició mitjançant comunicació per escrit a Serveis Jurídics de BARCELONA ACTIVA SPM SA en el domicili esmentat.

 
Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Maître

Descripció

És el professional que planifica i organitza el servei de restauració i bar i coordina la cuina amb la sala, dirigeix i supervisa el servei de taules i atén les necessitats del client. Actualment també és responsable de la venda i promoció del servei. Habitualment se'l coneix com el maître.

Tasques

  • Planifica i organitza el servei de restaurant i bar.
    Organitza els recursos necessaris per prestar correctament el servei, que dota d'una estructura eficient segons el tipus d'establiment, la categoria i la rendibilitat econòmica que s'espera.
    Defineix, juntament amb el responsable de cuina i la direcció de l'establiment, els serveis que s'han de prestar -carta, menú, autoservei, planxa, etc.
    Determina l'equip de cambrers i els torns de treball.
    En alguns establiments pot gestionar el proveïment i la relació amb els proveïdors.
    Supervisa la decoració i l'ambientació de la sala per aconseguir crear un entorn confortable i una imatge d'acord amb el tipus de servei que pretén oferir l'establiment.
    Defineix els processos que cal seguir abans -preparació de les taules-, durant i després -neteja, preparació dels serveis posteriors- del servei i dóna les instruccions necessàries per assegurar l'atenció al client, els nivells de qualitat i els resultats econòmics desitjats.
    Assessora el client en aspectes gastronòmics, així com sobre l'oferta de serveis disponibles prop de l'establiment -comerços, cines, espectacles, etc.
  • És el responsable de la venda dels serveis de l'establiment.
    Desenvolupa una estratègia de comunicació per informar, promocionar i vendre els serveis de l'establiment, tenint en compte les necessitats del destinatari.
    Controla el cobrament del servei.

Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22
Convent de Sant Agustí
Ca n'Andalet

Barcelona Treball (Porta22)
+34 934 019 899
bcn.cat/treball

Barcelona Activa Seu Central
Llacuna, 162-164
08018 Barcelona
+34 934 019 777
bcn.cat/barcelonactiva

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE