Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

 

 Enviar

Enviar


Normativa

En compliment de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, l'informem que les dades recollides formaran part d'un fitxer automatitzat titularitat de BARCELONA ACTIVA SPM SA, amb domicili social al carrer Llacuna, 162-164 de Barcelona, amb les finalitats de gestionar les inscripcions i d'informar de les seves activitats i serveis dins el seu àmbit d'actuació. Vostè podrà exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i/o oposició mitjançant comunicació per escrit a Serveis Jurídics de BARCELONA ACTIVA SPM SA en el domicili esmentat.

 
Coneix aquesta ocupació

Descripció

És la persona que, mitjançant diferents tècniques de mostreig i recollida de dades, verifica el bon funcionament dels serveis de l'hotel, la seva adequació als estàndards de qualitat fixats per l'establiment i el compliment de la normativa de seguretat i higiene requerida als establiments d'hostaleria. Tan important és per a l'auditor conèixer les diferents certificacions de qualitat (ISO, Q...) com disposar d'uns paràmetres objectius que permetin efectuar correctament la seva feina. Per tant, es tracta d'una ocupació que es basa en l'existència d'uns bons indicadors de qualitat, en una correcta recollida de dades i una encertada valoració d'aquestes.

Tasques

  • Estudia els paràmetres de qualitat fixats per a l'establiment.
  • Defineix uns indicadors per mesurar la qualitat. Aquests indicadors són els que permeten avaluar:
    Que l'atenció dispensada al client sigui la correcta en els diferents departaments i serveis de l'hotel.
    Que les actituds i la competència dels professionals que treballen a l'hotel siguin les apropiades.
    Que l'estat de les diferents dependències, instal·lacions i equips compleixin els estàndards de qualitat de l'establiment.
    Que els horaris i la prestació del servei responguin a les expectatives dels clients.
    Que la qualitat de l'oferta d'aliments i begudes de l'establiment sigui l'adequada.
    Que els establiments compleixin les diferents normatives legals requerides en un hotel sobre seguretat i higiene (plans d'emergència, prevenció de legionel·la, APPCC, etc.).
  • Realitza visites periòdiques als hotels per realitzar l'auditoria i comprova cada un dels indicadors de qualitat.
  • Omple els formularis de recollida de dades.
  • Avalua tant el compliment de les especificacions de l'establiment com el grau de satisfacció del client.
  • Realitza un informe on reflecteix els resultats de l'auditoria i el tramita als seus superiors (normalment el director d'explotació o el mateix director de l'hotel).
  • Realitza informes de punts crítics (esdeveniments agradables i desagradables per als clients).
  • Realitza i avalua diferents models de qüestionaris (suggeriments, opinions, enquestes...) encaminats a conèixer el grau de satisfacció dels clients.
  • Comprova, en la següent auditoria, l'eliminació de les deficiències detectades en el servei.

    Un indicador de qualitat, en realitat, és una eina que permet a l'auditor recollir les dades amb precisió. Si l'indicador és objectiu es pot mesurar bé. Per exemple, per mesurar si el servei al restaurant de l'hotel és el correcte, es pot mesurar el temps que passa entre plat i plat.


Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22
Convent de Sant Agustí
Ca n'Andalet

Barcelona Treball (Porta22)
+34 934 019 899
bcn.cat/treball

Barcelona Activa Seu Central
Llacuna, 162-164
08018 Barcelona
+34 934 019 777
bcn.cat/barcelonactiva

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE