Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

Director/a d'empresa de serveis turístics i culturals

 

 Enviar

Enviar


Normativa

En compliment de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, l'informem que les dades recollides formaran part d'un fitxer automatitzat titularitat de BARCELONA ACTIVA SPM SA, amb domicili social al carrer Llacuna, 162-164 de Barcelona, amb les finalitats de gestionar les inscripcions i d'informar de les seves activitats i serveis dins el seu àmbit d'actuació. Vostè podrà exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i/o oposició mitjançant comunicació per escrit a Serveis Jurídics de BARCELONA ACTIVA SPM SA en el domicili esmentat.

 
Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Director/a d'empresa de lleure i turisme rural o Director/a d'empresa de serveis culturals

Descripció

El/La director/a d'empresa de serveis turístics i culturals aplica les tècniques de gestió empresarial al sector del lleure i de la cultura. És un perfil professional multidisciplinari que és capaç de liderar diferents equips humans, coordinar la planificació i execució de l'estratègia empresarial, aplicant tècniques de comunicació i màrqueting en el camp dels serveis culturals i promocionar productes turístics basats en l'experiència per posar en valor els recursos del seu territori.

Tasques

Les tasques que duu a terme el/la director/a d'empresa de serveis turístics i culturals són les següents:
  • Dirigeix la gestió econòmico-financera:
    Controla la gestió pressupostària del projecte empresarial.
    Administra els recursos financers.
    Controla la comptabilitat de l'empresa.
    Coneix les possibles fonts de finançament del turisme cultural.
  • Gestiona els recursos humans:
    Contracta segons les necessitats de l'empresa.
    Recorre a serveis o a personal tècnic eventual per a accions concretes o puntuals.
  • Analitza els recursos culturals i turístics de l'entorn:
    Té en compte els imperatius del mercat, la competència, les polítiques culturals vigents, etc.
    Està al dia sobre les tendències en els àmbits del turisme, el lleure i la cultura.
    Coneix i utilitza tècniques de dinamització del patrimoni.
    Realitza el disseny del serveis i productes culturals i turístics que ofereix i els adapta al públic objectiu.
  • Desenvolupa estratègies de màrqueting i comunicació:
    S'encarrega que les seves propostes tinguin una difusió correcta, mitjançant els mitjans de promoció idonis.
  • Utilitza l'avaluació i el control de la qualitat dels productes com a eina per aconseguir competitivitat en el mercat.


Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22
Convent de Sant Agustí
Ca n'Andalet

Barcelona Treball (Porta22)
+34 934 019 899
bcn.cat/treball

Barcelona Activa Seu Central
Llacuna, 162-164
08018 Barcelona
+34 934 019 777
bcn.cat/barcelonactiva

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE