Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

Coneix aquesta ocupació

Descripció

El/la director/a d'esdeveniments culturals dissenya i produeix esdeveniments (inauguracions, espectacles, performances, etc.) concebuts com un mitjà de comunicació que permet visualitzar una empresa o institució. La qualitat de la seva feina depèn tant de la creativitat de les propostes, com de la capacitat d'organització de totes les accions i recursos que intervenen en la producció de l'esdeveniment.

Aquest/a professional s'encarrega de la planificació, el disseny i l'execució dels esdeveniments culturals, que han d'ajustar-se tant a la missió i a les línies d'actuació de l'entitat organitzadora, com al perfil del públic al qual van dirigides, amb l'objectiu final d'apropar la cultura i l'art al públic de la manera més efectiva possible.

Igualment, el/la director/a d'esdeveniments culturals realitza una anàlisi de l'impacte, les opinions, el comportament del públic i d'altres aspectes relacionats amb l'organització, la producció, els serveis i els equipaments que envolten un esdeveniment, fet que li permet realitzar modificacions i millores futures. En definitiva, és responsable de l'èxit de l'esdeveniment i dels serveis que giren al seu voltant.

Tasques

Identifica necessitats i dissenya esdeveniments culturals com a mitjà de promoció
  • Identifica les necessitats de la clientela i estableix uns criteris alineats amb l'organització.
  • Defineix el públic destinatari, té en compte el seu perfil, motivacions, interessos, necessitats i el context social en què es troba.
  • Dissenya l'esdeveniment cultural harmonitzant la proposta creativa, els objectius de comunicació i el pressupost disponible.
  • Defineix i selecciona el format (exposició, espectacle, etc.), temàtica dels continguts (ball, música, arqueologia, història, etc.) i durada, segons la missió i les línies d'actuació de la institució.
  • Planifica la difusió de l'esdeveniment, la imatge corporativa i la campanya de promoció.

Gestiona els recursos per a la producció de l'esdeveniment
  • S'encarrega de la gestió del pressupost disponible per a l'esdeveniment.
  • Gestiona els recursos humans necessaris (organització, seguretat, manteniment, serveis, etc.) i preveu possibles imprevistos que puguin sorgir.
  • Gestiona els contactes amb les empreses proveïdores dels articles i serveis necessaris: escenografia, actuacions, audiovisuals, decoració, servei d'àpats, etc.
  • Es posa en contacte amb els/les convidats/des que assistiran a l'esdeveniment.

Analitza l'esdeveniment i realitza informes de valoració
  • Analitza la relació entre el/la visitant, l'esdeveniment, els mitjans comunicatius i el missatge expositiu, així com el funcionament i el disseny dels muntatges.
  • Realitza una anàlisi quantitativa i qualitativa de públic per esbrinar tant el volum d'assistents com el seu comportament i valoració davant les noves propostes.
  • Mitjançant l'anàlisi, detecta els possibles problemes i proposa estratègies i eines per resoldre'ls.
  • Elabora un informe que explica el procediment d'anàlisi, les conclusions i la interpretació dels resultats.

Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22

Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball

900533175
De dilluns a divendres de 9 a 18 h

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE