Descripció
Les relacions públiques es defineixen com a estratègies per generar un clima favorable i de confiança entre l'organització i els seus públics objectius, i així, predisposar de forma positiva. Per aconseguir-ho, el/la responsable de relacions públiques elabora, posa en pràctica i avalua estratègies de promoció orientades a informar a la clientela, personal i públic en general, de les iniciatives i polítiques de les empreses, administracions o organitzacions que l'ha contractat.
Aquesta figura professional acostuma a treballar en empreses i entitats de mida mitjana i gran que han de mantenir contacte amb altres empreses, administracions o mitjans de comunicació, per assegurar el normal desenvolupament de la seva activitat i establir relacions beneficioses, on mútuament s'afavoreix la imatge pública. Sovint ha de modelar l'organització, perquè s'adeqüi efectivament a la imatge que es vol promocionar.
Així, el/la responsable de relacions públiques, s'ocupa de gestionar alguns aspectes de la comunicació de les seves organitzacions, fent-se càrrec de la relació amb els mitjans de comunicació, del protocol, de les relacions institucionals, de la gestió de crisis, del disseny i execució d'esdeveniments i activitats, de la coordinació d'accions de patrocini i, sobretot, de fer que la clientela obtingui una imatge satisfactòria de la seva empresa o entitat.
Tasques
© Barcelona Activa 2023
Centre per al desenvolupament professional Porta22
Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball
De dilluns a divendres de 9 a 18 h