Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

Coneix aquesta ocupació

Descripció

Consultor especialitzat en tots els aspectes que configuren la identitat i la imatge d'una empresa o organització davant de tercers (clients, proveïdors, institucions públiques, públic en general). Aquests aspectes comprenen: la marca comercial, els productes o serveis (l'embalatge, la informació associada al producte, etc.), els elements que constitueixen l'entorn de l'empresa i que s'associen a aquesta imatge (publicitat, papereria, publitrameses, anuncis en els mitjans, web corporativa, etc.) i, fins i tot, la conducta del personal de l'empresa (personalitat i tipus de relació amb els clients i proveïdors).

Un assessor en gestió de la identitat empresarial ha de proposar les directrius bàsiques per gestionar apropiadament totes les manifestacions a través de les quals és percebuda una empresa o organització i les seves activitats, i fer que aquesta percepció sigui coherent amb l'estratègia que l'empresa o organització vol desplegar.

Tasques

Un assessor en gestió de la identitat empresarial ha de proposar les directrius bàsiques per gestionar apropiadament totes les manifestacions a través de les quals és percebuda una empresa o organització i les seves activitats, i fer que aquesta percepció sigui coherent amb l'estratègia que l'empresa o organització vol desplegar. Per això, duu a terme les tasques següents:.
  • Estableix les bases i objectius sobre els quals s'ha de basar el programa d'identitat empresarial que recomana. Això requereix una anàlisi prèvia de l'empresa o organització, mitjançant entrevistes amb les persones clau, visual audit (inspeccions visuals), etc., i de la cultura estratègica, organigrama, estil, etc.
  • Elabora el programa d'identitat empresarial: concreta el brífing (disseny, comunicacions, i conductes), proposa els conceptes d'identitat (com denominacions, grafismes i identificacions marques, logotips, símbols, colors, tipogràfics, altres pautes de disseny embalatge, senyalització, etc. i pautes de comunicació i conducta) i elabora el manual d'especificacions.
  • Proposa els sistemes de comunicació de la identitat empresarial: identifica les audiències clau, prioritats, pla de mitjans, etc.
  • Implementa i gestiona, si escau, el programa d'identitat empresarial que proposa a través de tots els suports de comunicació de l'empresa, controla els resultats i fa el seguiment de l'impacte.

Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22

Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball

900533175
De dilluns a divendres de 9 a 18 h

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE