Aquest lloc web fa servir cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència de navegació, i oferir continguts i serveis d'interès.
En continuar la navegació entenem que s'accepta la nostra política de cookies.
El següent panell us permet personalitzar les vostres preferències de consentiment per a qualsevol tecnologia de seguiment utilitzada per ajudar-nos a aconseguir les característiques i activitats descrites a continuació. Per obtenir més informació sobre com ens ajuden aquests rastrejadors i com funcionen, consulteu la política de cookies. Podeu revisar i modificar les vostres eleccions en qualsevol moment.
Aquest lloc web fa servir cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència de navegació, i oferir continguts i serveis d'interès.
En continuar la navegació entenem que s'accepta la nostra política de cookies.
Descripció
El/la secretari/a de direcció és el/la professional que col·labora estretament amb la direcció general d'una empresa i contribueix a potenciar la seva capacitat i rendiment. En aquest sentit, assegura que el/la seu/va superior/a disposa de tots el mitjans materials i humans necessaris per desenvolupar eficaçment la seva feina.
El/la secretari/a de direcció ha passat amb els anys de ser el/la professional que agafava el telèfon i mecanografiava les cartes del/la seu/va superior/a a ser la persona de confiança que obre la porta per accedir a un/a alt càrrec, i ser un/a autèntic/a protagonista de la feina que realitza la direcció general. Així, organitza el temps dels/les executius/ves i duu a terme tasques de gestió.
Actualment, més del 40% dels/les secretaris/es de direcció són llicenciats/des, saben idiomes i tenen una gran capacitat d'organització, saben distingir el que és important del que és urgent, i tenen la flexibilitat suficient per gestionar l'agenda dels seus/ves superiors/es.
Tasques
Formació
El/la secretari/a de direcció ha de tenir, com a mínim, la següent formació:
Grau en qualsevol família professional, preferentment en l'àmbit de l'administració i direcció d'empreses.
Curs de secretariat o d'assistent de direcció en una escola de negocis.
El/la secretari/ària de direcció ha de disposar d'una visió global de l'empresa i comprendre el seu funcionament. En aquest sentit, és essencial que tingui coneixements comptables, de màrqueting i d'aspectes jurídics i laborals. Per això, és convenient que realitzi cursos d'especialització en aquests àmbits si no es troben en el temari de la seva formació de base, per exemple, els següents:
Introducció a la comptabilitat i Pla general comptable.
Introducció a l'economia i al càlcul mercantil.
Curs de dret mercantil i laboral.
Així mateix, és un/a professional que es relaciona contínuament amb persones, ja siguin alts càrrecs o no i, per tant, ha de presentar competències de comunicació oral i escrita. En aquest sentit, és essencial que escrigui i parli correctament en castellà i català (si treballa a Catalunya); i sàpiga utilitzar el llenguatge empresarial seguint un protocol, així com identificar la documentació empresarial.
És imprescindible que el/la secretari/ària de direcció tingui un nivell alt d'anglès ja que molt probablement s'haurà de comunicar en aquesta llengua amb altres professionals amb qui interactua; sobretot, si s'ocupa en empreses multinacionals o amb força presencia a l'estranger. A més, molt probablement hagi de manipular informació en anglès i redactar informes en aquesta llengua. Així mateix, se sol requerir un nivell mig en una altra llengua estrangera (francès, alemany, xinès, etc.).
Addicionalment, és imprescindible que aquest/a professional sigui un/a usuari/a avançat/a en programes d'ofimàtica, correu electrònic i navegació en Internet, ja que aquestes seran les eines amb que treballarà en el seu dia a dia.
Més ocupacions amb aquestes titulacions | Cerca més informació sobre la titulació del teu interès
Experiència
Competències Clau
Coneix a fons les competències clau | Accés al diccionari de competències
Interessos
L'organització, direcció i control d'una empresa o entitat constitueixen el nucli d'interès de les persones afins al camp de gestió. Les activitats que s'engloben en aquest camp d'interès van des de la gestió eficient dels recursos, les anàlisis de viabilitat i la solució de problemes empresarials, al desenvolupament competencial i motivacional dels recursos humans. Per dur a terme aquestes activitats es requereixen coneixements de tècniques específiques de direcció estratègica i gestió empresarial.
La planificació, organització, control i realització de tasques logístiques i administratives constitueixen el focus d'interès de les persones afins al camp de logística. Activitats com l'organització i planificació de sistemes d'aprovisionament, emmagatzematge, producció i distribució, la realització d'inventaris, controls d'estocs i estimacions de producció, i l'organització i/o execució de les tasques administratives necessàries per la implementació d'aquestes activitats, són representatives del camp de logística. El coneixement de tècniques d'organització, control i gestió és clau per dur a terme aquestes activitats.
Més ocupacions amb aquests interessos | Coneix els teus interessos professionals | Glossari d'interessos
Ocupacions relacionades
Assalariat/ada
A destacar
Dins del sector d'organitzacions i negoci s'hi engloben tot un conjunt d'activitats que es presten dins de la pròpia empresa o que són contractades per altres firmes o organitzacions (privades o públiques), i que tenen com a finalitat permetre l'activitat de l'empresa o organització. Aquí doncs s'hi troben des de professionals experts en la gestió interna de l'organització o empresa, fins a aquells especialitzats a comunicar a clients externs les activitats que aquesta realitza.
01-2006 | | català | principiant
Documents (5 de 5)
04-2024 | | català | avançat
En aquest document es mostren dades per tenir més informació sobre el sector que t¿ajudaran en les teves decisions respecte al teu itinerari formatiu-laboral. Aquestes dades s¿agrupen en el
Autor: Barcelona Activa
Data d'edició: 04-2024
12-2023 | | català | principiant
Informe sectorial que dóna a conèixer els punts clau del sector així com les principals tendències, consolidades i emergents, d'aquest sector econòmic, tant en l'àmbit d'activitat, com dels perfils
Autor: Barcelona Activa
Data d'edició: 12-2023
08-2023 | | català | avançat
Document focalitzat en la comunicació corporativa en l'era internet on ens explica que es tracta d'un mercat laboral en expansió i ens descriu els perfils professionals implicats dins aquesta
Autor: Barcelona Activa
Data d'edició: 08-2023
08-2023 | | català | avançat
Informe breu que ens parla del nou context de la gestió del talent a les organitzacions i de les tendències laborals que transformen la cultura empresarial. També ens descriu
Autor: Barcelona Activa
Data d'edició: 08-2023
10-2022 | | català | principiant
Saps on trobar les ofertes que et poden interessar segons el sector on cerques feina? Posem a la teva disposició els diferents canals de recerca de feina en el
Autor: Barcelona Activa
Data d'edició: 10-2022
Videos Relacionats (4 de 4)
Eva Blanco, responsable de relacions institucionals i comunicació de la companyia HP, ens explica quins són els perfils més demandats en comunicació empresarial i quines competències han de tenir. També ens parla dels nous perfils professionals dins aquest sector i de les noves tendències.
Jordi Oliver, Director executiu d'Inèdit, ens comenta la importància de l'economia verda i circular en el futur del sector, com transformarà la tasca dels i les professionals que s'hi dediquen i quines són les noves estructures que s'estan creant.
Victor Casanovas, expert en estratègia digital i eSports a l'agència Sevenmila, ens explica com s'organitza un esdeveniment esportiu i quins són els professionals demandats, també en destaca la importància del model híbrid per a esdeveniments presencials i en línia.
Xavier Marcet, director general de Lead to Chance, ens explica cap on evolucionarà el sector de la consultoria per de l'impacte de la IA i com aquesta transformarà la tasca dels i les professionals que s'hi dediquen .
Enllaços d'interès (5 de 10)
22-01-2024 | | català | principiant
Centres formatius, clústers de referència, gremis, col·legis, projectes de ciutat... Tot això i molt més en aquesta infografia que et permetrà conèixer a fons l'ecosistema que configura el sector
Autor: Barcelona Activa
Data de publicació: 22-01-2024
https://treball.barcelonactiva.cat/infografies/cat/ecosistema/organitzacions-i-negoci.html
07-12-2022 | | català | principiant
En aquesta infografia podràs consultar quines són les formacions que et permetran accedir al sector de Organitzacions i Negoci, algunes de les ocupacions més destacades i què valora i
Autor: Barcelona Activa
Data de publicació: 05-12-2022
https://treball.barcelonactiva.cat/infografies/cat/sector/organitzacions-i-negocis.html
27-04-2021 | | català | principiant
Pràctica Infografia amb les dades més rellevants de la Indústria 4.0 a l'àmbit Metropolità de Barcelona, 2019. Elaborat pel Departament d'Estudis de la Gerència de Política Econòmica i Desenvolupament
Data de publicació: 02-10-2019
31-12-2020 | | català | principiant
El Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya és la institució que agrupa el col·lectiu de professionals que es dediquen a la publicitat, les relacions públiques i a
04-06-2020 | | castellà | principiant
La Asociación Española de Dirección y Desarrollo de Personas (AEDIPE) és una associació privada, sense ànim de lucre que agrupa a les persones que es dediquen a activitats relacionades
Accés a les OCUPACIONS del SECTOR:
Organitzacions i Negoci
© Barcelona Activa 2023
Centre per al desenvolupament professional Porta22
Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball
De dilluns a divendres de 9 a 18 h