Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

Coneix aquesta ocupació

Descripció

El gestor de cobraments treballa per a empreses, fent el seguiment de les factures no pagades, o també per entitats bancàries, fent el seguiment de préstecs no retornats en la data de venciment per tal d'aconseguir el pagament del deute. En la seva feina no hi ha restriccions pel que fa a la tipologia del client, ja que la seva tasca es relaciona amb les activitats d'informació sobre la solvència, tant de persones físiques com d'empreses.

Tasques

El procés que ha de seguir el gestor de cobraments per tal de fer el seguiment de deutes no pagats i d'aconseguir-ne el pagament comprèn els estadis següents:
  • Identifica els deutors d'entitats bancàries o empreses.
  • En fa la localització o skiptracing (adreça postal, telèfon, etc.).
  • N'estudia i n'avalua l'expedient.
  • S'hi posa en contacte per tal d'informar-los de la seva situació i per demanar el pagament del deute.
  • En alguns casos pot pactar una revisió de les condicions de cobrament de la factura o del préstec amb el client.
  • Intenta assabentar-se de les causes de l'impagament i ofereix consell sobre com retornar aquest deute.
  • Porta el seguiment de cadascun dels deutors, per tal de controlar tot el procés i verificar quan s'ha produït el pagament
  • En casos extrems, pot prendre mesures contra el deutor, com ara la interrupció del servei o l'expropiació de béns, o pot iniciar procediments legals per garantir el retorn del deute.

Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22

Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball

900533175
De dilluns a divendres de 9 a 18 h

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE