Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

 

 Enviar

Enviar


Normativa

En compliment de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, l'informem que les dades recollides formaran part d'un fitxer automatitzat titularitat de BARCELONA ACTIVA SPM SA, amb domicili social al carrer Llacuna, 162-164 de Barcelona, amb les finalitats de gestionar les inscripcions i d'informar de les seves activitats i serveis dins el seu àmbit d'actuació. Vostè podrà exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i/o oposició mitjançant comunicació per escrit a Serveis Jurídics de BARCELONA ACTIVA SPM SA en el domicili esmentat.

 
Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Agent de handling de passatgers; Passenger Service Agent; Auxiliar de terra; Agent de facturació; Passenger Handling Agent.

Descripció

Aquesta persona és l'encarregada d'atendre els passatgers a la terminal de l'aeroport. Les seves funcions inclouen la facturació i l'embarcament dels passatgers així com la informació de les connexions entre vols.

A l'entorn aeroportuari s'entén per 'handling' tots aquells serveis d'assistència a les aeronaus i passatgers. Engloba activitats de facturació, de trasllat dels passatgers, de col·locació de les escales, de neteja de l'avió, de provisió del combustible, de gestió de l'equipatge i mercaderies, de revisions mecàniques, etc.

Tasques

  • Revisa la informació disponible sobre els passatgers que han de facturar, per tal de detectar si hi ha algun cas especial (persones discapacitades, nens sols, etc.) Si és així, prendrà les mesures adients: avisar el personal d'atencions especials, el relacions públiques de la companyia, etc.
  • S'ocupa de la facturació dels passatgers:
    Demana les dades identificatives i els bitllets (si n'hi ha, ja que es pot tractar de reserva electrònica).
    Revisa que els passatgers de vols internacionals tinguin el passaport en regla i el permís per entrar als països on es dirigeixin.
    Supervisa la reserva i el vol dels passatgers: dates i hora, destí, porta d'embarcament, temps entre connexions, vols, etc. Si el passatger no pot agafar el seu vol de connexió, s'encarrega de cercar un altre vol o de gestionar la reserva d'hotel, etc.
    Introdueix les dades a l'ordinador i realitza la reserva del seient.
    Pregunta al passatger sobre qüestions relacionades amb la seguretat del seu equipatge (si transporta materials prohibits, qui s'ha encarregat de fer les maletes, etc.)
    S'encarrega de la facturació de l'equipatge, controlant que no excedeixi del pes permès. Si el pes és superior a l'establert s'ocuparà de cobrar segons les tarifes. També revisa que l'equipatge de mà no superi les mides i pes establertes per la companyia aèria.
    Informa el passatger de la porta i hora d'embarcament i altres dades com la durada del viatge.
  • Atén els passatgers per l'embarcament:
    Controla les targetes d'embarcament així com les seves dades identificatives.
    S'assegura que tots els passatgers que han facturat embarquen. En cas que falti algú utilitza el sistema de megafonia per a localitzar-lo.
  • Informa els passatgers que estan en trànsit de la porta d'embarcament, temps del que disposen, etc. En alguns casos, si l'interval és molt just, els espera a la terminal i els acompanya personalment a la porta d'embarcament per tal que puguin arribar a temps.
  • Informa sobre qualsevol circumstància indeguda a les autoritats de l'aeroport.



Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22
Convent de Sant Agustí
Ca n'Andalet

Barcelona Treball (Porta22)
+34 934 019 899
bcn.cat/treball

Barcelona Activa Seu Central
Llacuna, 162-164
08018 Barcelona
+34 934 019 777
bcn.cat/barcelonactiva

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE