Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

 

 Enviar

Enviar


Normativa

En compliment de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, l'informem que les dades recollides formaran part d'un fitxer automatitzat titularitat de BARCELONA ACTIVA SPM SA, amb domicili social al carrer Llacuna, 162-164 de Barcelona, amb les finalitats de gestionar les inscripcions i d'informar de les seves activitats i serveis dins el seu àmbit d'actuació. Vostè podrà exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i/o oposició mitjançant comunicació per escrit a Serveis Jurídics de BARCELONA ACTIVA SPM SA en el domicili esmentat.

 
Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

TCP; Flight Attendant; Hoste/ssa; Auxiliar de vol

Descripció

Aquests/es professionals s'encarreguen d'atendre els passatgers durant el vol. Són responsables de la seva seguretat, benestar i comoditat. Representen la cara amable de la companyia. Han d'ocupar-se de situacions crítiques com els possibles atacs de pànic o mal humor dels passatgers, les incidències de tots tipus, i fer-ho de la millor manera possible, amb tacte i eficàcia. El concepte de seguretat aèria és una part fonamental en la seva formació, són membres actius de la tripulació i el seu paper és essencial per a la seguretat.

Tasques

  • Vetlla per la seguretat de les persones. Es tracta de la funció principal d'aquests/es professionals.
    Proporciona la informació necessària de salvament, assenyalant les sortides d'emergència.
    S'assegura que no es produeixin negligències, per exemple que els passatgers portin els cinturons quan és necessari, que els seients estiguin en posició vertical, etc.
    Controla que l'equipatge estigui col·locat de manera adequada, per a que no pugui provocar cap accident.
    En cas de necessitat, utilitza el material de seguretat contra incendis.
    Ofereix primers auxilis si es produeix un accident i no hi ha cap metge a bord.
  • Abans del vol es reuneix amb la resta de la tripulació per a conèixer els detalls: ruta, temps, serveis oferts, passatgers amb problemes mèdics o alguna petició especial.
  • Atén els/les passatgers/es a l'entrada, donant-los la benvinguda i ajudant-los a trobar els seus seients.
  • S'encarrega de proporcionar els serveis que ofereixen les línies aèries:
    Serveix el càtering d'aliments i begudes.
    Reparteix diaris, mantes, auriculars i articles semblants.
    Gestiona el servei de vendes lliures d'impostos.
    Ofereix serveis alternatius per a nens (amb regals, vídeos, etc.).
    En cas de vols internacionals reparteix la documentació necessària per immigració.
  • Actua com a relacions públiques amb els/les passatgers/es i és un dels elements clau per a garantir la fidelitat dels clients.
  • Gestiona les incidències que puguin ocórrer relacionades amb el passatge: atacs de pànic, indisposicions, etc.
  • Realitza els serveis previs i posteriors al vol:
    Supervisa l'equip d'emergència per a assegurar-se que es troba en perfecte estat: armilla salvavides, llanternes, màscares d'oxigen, farmaciola de primers auxilis, rampes, portes, etc.
    Verifica l'estat del càtering per comprovar que hi ha suficients aliments i begudes pel vol.
  • El sobrecàrrec supervisa i coordina totes les funciones de la resta de tripulació de cabina.


Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22
Convent de Sant Agustí
Ca n'Andalet

Barcelona Treball (Porta22)
+34 934 019 899
bcn.cat/treball

Barcelona Activa Seu Central
Llacuna, 162-164
08018 Barcelona
+34 934 019 777
bcn.cat/barcelonactiva

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE