Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Jaquetes vermelles

Descripció

És la persona que s'encarrega d'atendre passatgers/es amb necessitats especials. Això inclou un gran nombre de persones i situacions: infants que viatgen sols, persones amb discapacitats, grups, personal VIP, gent gran, etc. Es tracta d'una ocupació que es basa en tenir una gran disposició per a ajudar els/les passatgers/es i capacitat per a solucionar tot tipus de problemes.

Tasques

  • Atén els/les passatgers que ho precisin durant tota l'estada a l'aeroport, ajudant-los a realitzar les diferents gestions: facturació, accés a l'avió, etc.
  • Rep a les persones que necessiten una atenció especial, en el moment que són avisats pel personal de la companyia.
  • Analitza el tipus de problemàtica que plantegen i les possibles mesures que s'han de prendre: demanar una cadira de rodes per a facilitar la circulació per l'aeroport a les persones amb discapacitats o a la gent gran, aconseguir el material especial per a infants que viatgen sols, preparar la recepció dels VIP (Very Important People), etc. Aquesta tasca és molt variada.
  • Es fa càrrec, des d'aquest moment i fins a l'embarcament, dels/de les passatgers/es amb atenció especial. En alguns casos haurà de guiar-los per les instal·lacions.
  • Proporciona els serveis que ofereix la companyia en casos concrets, com fullets d'informació en braille per a persones amb discapacitat visual. Gestiona si cal els formalismes de seguretat per a les persones amb mobilitat disminuïda.
  • S'ocupa dels/de les passatgers/es amb necessitats especials quan arriben amb avió a l'aeroport. Rep la informació amb antelació i per tant ha pogut fer les preparacions adequades a cada cas.
  • Acompanya els/les passatgers/es en trànsit a la porta d'embarcament fixada.
  • Guia els/les passatgers/es per les dependències de l'aeroport fins que aquests agafen l'equipatge, en alguns casos ajudant-los a fer els tràmits d'immigració.
  • Està en comunicació constant amb la resta del personal de la companyia per la que treballa, a fi d'estar localitzable si sorgeix una incidència.
  • Realitza la funció de relacions públiques ja que, juntament amb la tripulació de cabina de passatgers, representa la imatge de la companyia.
  • Envia missatges a l'aeroport de destí amb informació detallada sobre els/les passatgers/es per tal que se'n ocupin d'aquelles persones que necessiten un tracte especial.

Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22

Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball

900533175
De dilluns a divendres de 9 a 18 h

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE