Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

 

 Enviar

Enviar


Normativa

En compliment de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, l'informem que les dades recollides formaran part d'un fitxer automatitzat titularitat de BARCELONA ACTIVA SPM SA, amb domicili social al carrer Llacuna, 162-164 de Barcelona, amb les finalitats de gestionar les inscripcions i d'informar de les seves activitats i serveis dins el seu àmbit d'actuació. Vostè podrà exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i/o oposició mitjançant comunicació per escrit a Serveis Jurídics de BARCELONA ACTIVA SPM SA en el domicili esmentat.

 
Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Agent de recolzament d'atenció a passatgers, usuaris i clients; Jaquetes verdes

Descripció

Aquest/a professional es dedica a atendre, ajudar i informar els/les passatgers/es que estan de trànsit als aeroports. La seva activitat és molt àmplia ja que resol tot tipus de problemes que plantegen les persones usuàries. Són el seu punt de suport.

Als aeroports espanyols se'ls coneix com a "jaquetes verdes" per la seva indumentària específica.

Tasques

  • Proporciona tot tipus d'informació als/a les passatgers/es: vols, ubicació de les línies aèries, portes d'embarcament, localització de l'equipatge, punts de trobada, serveis mèdics, etc.
  • Utilitza el programa informàtic d'Aena anomenat SIRE (Sistema de Información de Retrasos) per tal de trobar la informació necessària.
  • S'encarrega del control dels/de les passatgers/es que tenen alguna incidència amb els vols.
    S'assegura que estiguin còmodes i atesos per les línies aèries.
    En cas de necessitat, realitza reserves d'hotels.
  • Ajuda el/la passatger/a a intentar resoldre qualsevol problema que tingui. Aquests poden ser molt variats:
    Es posa en contacte amb ambaixades, consolats i altres entitats, per exemple en cas de pèrdua de documentació.
    Avisa la policia si el/la passatger/a ha sofert un robatori o l'equip de seguretat si ha perdut l'equipatge.
    Contacta amb departaments del propi aeroport si és necessari.
  • S'ocupa dels/de les passatgers/es desorientats/des, quan no troben els seus familiars o no coneixen l'idioma del país d'arribada, per exemple.
  • Mostra informació relacionada de la regió metropolitana on s'ubica l'aeroport: hotels, transports, mapes, etc.
  • Escolta les queixes dels/de les passatgers/es i s'encarrega de gestionar les seves reclamacions.
  • Funcionalment, es considera el centre de recollida de les dades necessàries per a la generació d'estadístiques i seguiment del control de qualitat de servei al client.
  • Adreça als/a les passatgers/es a altres terminals si aquests es troben en trànsit.

Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22
Convent de Sant Agustí
Ca n'Andalet

Barcelona Treball (Porta22)
+34 934 019 899
bcn.cat/treball

Barcelona Activa Seu Central
Llacuna, 162-164
08018 Barcelona
+34 934 019 777
bcn.cat/barcelonactiva

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE