Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

 

 Enviar

Enviar


Normativa

En compliment de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, l'informem que les dades recollides formaran part d'un fitxer automatitzat titularitat de BARCELONA ACTIVA SPM SA, amb domicili social al carrer Llacuna, 162-164 de Barcelona, amb les finalitats de gestionar les inscripcions i d'informar de les seves activitats i serveis dins el seu àmbit d'actuació. Vostè podrà exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i/o oposició mitjançant comunicació per escrit a Serveis Jurídics de BARCELONA ACTIVA SPM SA en el domicili esmentat.

 
Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Estrateg/a electoral; estrateg/a polític/a

Descripció

El pes dels mitjans de comunicació és creixent en una societat on l'agenda pública i la política queden marcades en bona part per l'agenda mediàtica. Els i les professionals de la comunicació, doncs, són actius imprescindibles en l'exercici de la política tal i com l'entenem avui, més professionalitzada i on cada dia més, s'incorporen periodistes, professionals de la publicitat i les relacions públiques i experts/es en el llenguatge audiovisual. I ho fan en gabinets de comunicació de partits polítics i d'institucions -no només públiques- que cada dia són més conscients de la necessitat de fer-se un lloc en els mitjans de comunicació per mirar d'existir a ulls d'un gruix significatiu de la societat. Partits, institucions i empreses són conscients de què la comunicació ja no és un complement, sinó un element imprescindible en tota estratègia de grup, ja sigui aquest empresarial o polític.

Tasques

La persona que exerceix com a expert/a en comunicació política i institucional ha de comptar amb coneixements propis del món de la comunicació i del màrqueting, que l'ajudin a complir amb tasques que en essència són:
  • Planificació de campanyes de comunicació política. Analitzar i interpretar tota la informació pertinent de la investigació, estudi de mercat que modelaran l'estratègia a seguir. Definició de l'estratègia de comunicació. Organització i coordinació de l'equip de la campanya, inclosos els assessors/es externs/es.
  • Elaboració d'estratègies de comunicació. Definició de públic objectiu (segments de l'electorat). Objectius de la campanya. Elaboració dels missatges clau i lemes de la campanya.
  • Organització i gestió de la comunicació. Execució de les accions. Analitzen cada acte i en treuen conclusions i analitzen els punts forts i dèbils del discurs, les mencions dels mitjans, etc. També assisteixen a actes de l'oposició per poder fer un exercici comparatiu amb la dinàmica del propi partit. Assessoren directament al candidat/a. També decideixen quins missatges ha de difondre el candidat/a en cada situació i moment. També es cuiden dels imprevistos segons les maniobres de l'oposició, etc. Faciliten tota la informació del desenvolupament de la campanya contínuament i, corregeixen aspectes que el candidat/a no fa prou bé i reajusten aspectes de la mateixa campanya electoral. Monitorització de la campanya. Control del calendari.
  • Elaboració de discurs polític, corporatiu o institucional. Elaboració dels missatges clau, eslògans i lemes de la campanya: elaboració del missatge general de campanya, en funció de la regió, el públic, etc. i proporcionen els lemes de la campanya, relacionades amb qüestions socioeconòmiques, culturals, etc. Elaboració de missatges concrets durant la precampanya i en campanya que ajudin a influir en l'opinió pública permanentment (lemes sobre transport públic, seguretat ciutadana, immigració, qualitat de vida i en general temes d'abast públic que demanen solucions).
  • Elaboració, execució i interpretació d'enquestes. Elaboren les enquestes per conèixer l'estat d'ànim, els interessos del moment de l'electorat, etc. i les enquestes d'intenció de vot.
  • Concepció i execució d'esdeveniments. Ajuden a decidir quins actes principals es reserven al candidat/a i qui assistirà a tots els altres (altres representants de la llista de la regió, província, per exemple). També la gestió del màrqueting directe mitjançant mailing amb propaganda i paperetes de vot, els gadgets o souvenirs del partit (bolígrafs, gorres, clauers, bosses, banderetes, caramels, pilotes, etc.).
  • Assessorament d'imatge i comunicació verbal i no verbal. També assessoren al candidat/a pel que fa a: vestit, cursos de formació de portaveus, règim estricte de menjar (perquè el ritme és molt fort: inauguracions, visites, sopars, etc.).
  • Relació amb els mitjans i líders d'opinió. La gestió amb els mitjans de comunicació que ofereixen per llei uns espais gratuïts als partits. La comunicació permanent amb els diferents suports fent-los arribar a cada moment informació dels moviments del candidat/a, discursos i debats en els que participa, etc. La gestió dels suports d'exterior (tanques, marquesines, banderoles i mobiliari urbà en general, etc.).


Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22
Convent de Sant Agustí
Ca n'Andalet

Barcelona Treball (Porta22)
+34 934 019 899
bcn.cat/treball

Barcelona Activa Seu Central
Llacuna, 162-164
08018 Barcelona
+34 934 019 777
bcn.cat/barcelonactiva

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE