Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

Tècnic/a en organització de convencions, congressos i esdeveniments

 

 Enviar

Enviar


Normativa

En compliment de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, l'informem que les dades recollides formaran part d'un fitxer automatitzat titularitat de BARCELONA ACTIVA SPM SA, amb domicili social al carrer Llacuna, 162-164 de Barcelona, amb les finalitats de gestionar les inscripcions i d'informar de les seves activitats i serveis dins el seu àmbit d'actuació. Vostè podrà exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i/o oposició mitjançant comunicació per escrit a Serveis Jurídics de BARCELONA ACTIVA SPM SA en el domicili esmentat.

 
Coneix aquesta ocupació

Descripció

És el professional que planifica, organitza i coordina, per a una persona o institució client, tota la feina i la logística necessàries per fer un congrés, una convenció, un viatge d'incentius o un esdeveniment. Un congrés té un període de maduració de dos a tres anys i hi assisteixen milers de congressistes amb els possibles acompanyants provinents de tot el món. Una convenció pot organitzar-se en un període d'un any i compta amb una assistència que no sol superar les tres-centes persones. L'organització d'un viatge d'incentius es fa en sis mesos i no hi solen concórrer més de cent participants, tots ells pertanyents a la mateixa empresa. L'organització d'un esdeveniment -jornades, cursos-, pot organitzar-se en un temps inferior a un any. Depenent de la tipologia i volum, pot ser de caràcter empresarial, familiar o institucional.

Tasques

S'ocupa tant de l'organització com de tot el procés que va des de la presa de contacte amb el client fins a la clausura del congrés o convenció.
  • Defineix juntament amb el client les necessitats que cal cobrir.
    Considera les característiques de la seu i el nombre d'assistents i de ponents.
    Estudia els possibles requeriments específics com ara traductors i intèrprets, la documentació requerida, la promoció, els ordinadors i altres infraestructures necessàries, etc.
    Preveu les necessitats de reserva, allotjament i restauració, els possibles programes d'oci per als congressistes i els programes específics per als acompanyants.
  • Elabora un pressupost detallat de totes les partides pressupostàries que comporta la celebració del congrés o convenció i dels serveis opcionals i complementaris.
  • Negocia el pressupost amb el client i els proveïdors.
  • Coordina i dirigeix el seu equip -administratius experts en reserves de places hoteleres i de transport- que executarà les accions per dur a terme el congrés.
  • Dirigeix i supervisa els equips de professionals subcontractats -traductors i intèrprets, equips de llum i so, impremta, servei d'àpats, etc.
  • Fa el seguiment del pressupost.
  • Proporciona assistència personalitzada durant l'esdeveniment.
  • És el responsable de la logística que suposa la clausura de l'esdeveniment, així com de fer l'informe de resultats econòmics i de gestió.
  • Avalua els resultats i la correcta gestió del congrés o convenció.


Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22
Convent de Sant Agustí
Ca n'Andalet

Barcelona Treball (Porta22)
+34 934 019 899
bcn.cat/treball

Barcelona Activa Seu Central
Llacuna, 162-164
08018 Barcelona
+34 934 019 777
bcn.cat/barcelonactiva

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE