Aquest lloc web fa servir cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència de navegació, i oferir continguts i serveis d'interès.
En continuar la navegació entenem que s'accepta la nostra política de cookies.
El següent panell us permet personalitzar les vostres preferències de consentiment per a qualsevol tecnologia de seguiment utilitzada per ajudar-nos a aconseguir les característiques i activitats descrites a continuació. Per obtenir més informació sobre com ens ajuden aquests rastrejadors i com funcionen, consulteu la política de cookies. Podeu revisar i modificar les vostres eleccions en qualsevol moment.
Aquest lloc web fa servir cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència de navegació, i oferir continguts i serveis d'interès.
En continuar la navegació entenem que s'accepta la nostra política de cookies.
Descripció
El/La teleoperador/a és el/la professional que s'encarrega de l'atenció al client via telefònica o a través d'Internet. En un principi, al/a la teleoperador/a només se li exigia tenir unes aptituds conciliadores per atendre el client però, darrerament, l'augment de la demanda d'aquests/es professionals per part de sectors com les finances i l'alta tecnologia exigeix un perfil més tècnic i, fins i tot, el domini d'un segon idioma. De fet, hi ha centres d'atenció telefònica paneuropeus, on s'utilitzen fins a deu llengües.
Tasques
Formació
La formació complementària és molt important per a aquest/a professional. L'empresa mateixa que contracta el/la teleoperador/a acostuma a oferir-li formació, a través d'un curs que pot durar fins un mes de durada. La necessitat de formar aquests/es professionals al lloc de treball mateix ve donada perquè han d'utilitzar, en molts casos, diverses aplicacions informàtiques alhora per atendre la clientela.
En el cas de les empreses de comunicacions o de banca, entre altres, el/la treballador/a també ha de rebre formació específica sobre aquestes activitats i sobre els seus productes. Moltes d'aquestes empreses, per fidelitzar la seva plantillai potenciar les seves qualitats, ofereixen formació continuada en matèria d'idiomes, d'informàtica o d'atenció al client.
Vegi's els centres on s'imparteixen màsters, postgraus o cursos especialitzats en l'apartat "Recursos".
Domini del paquet Office.
Capacitat de comunicació amb el client.
Coneixements d'idiomes, especialment de l'anglès.
Més ocupacions amb aquestes titulacions | Cerca més informació sobre la titulació del teu interès
Experiència
Competències Clau
Coneix a fons les competències clau | Accés al diccionari de competències
Interessos
El tracte directe i proper amb les persones i relacionar-se en públic són aspectes altament motivadors per a les persones que mostren interès en el camp d'atenció al públic. L'orientació a les persones i a la satisfacció de les necessitats dels clients són clau en les activitats professionals englobades en aquest camp i comporten la necessitat de conèixer les tècniques adequades per a atendre al públic i poder donar un servei adequat a les seves necessitats i expectatives. Les activitats d'assistència i guia en actes, viatges o equipaments o l'assessorament sobre productes i serveis en són un bon exemple.
La generació i difusió d'informació són el focus d'interès de les persones que mostren afinitat amb el camp de la comunicació. Aquesta informació, però, pot tenir diverses finalitats: informar sobre successos i esdeveniments, generar opinió pública sobre un determinat tema o promocionar i publicitar un servei o producte. Dur a terme aquestes activitats suposa conèixer diverses tècniques orientades a la comunicació, a la persuasió i a la comercialització.
Més ocupacions amb aquests interessos | Coneix els teus interessos professionals | Glossari d'interessos
Ocupacions relacionades
Assalariat/ada
Dins del sector terciari, el comerç i el turisme, per la seva capacitat de transformació de l'entorn, esdevenen un dels principals motors dinamitzadors de territoris. El comerç engloba totes les modalitats i formats de transacció comercial: des del comerç de proximitat fins als comerç a l'engròs i el e-commerce. I per altra banda, el turisme incorpora totes les activitats que acompanyen l'experiència turística, com són la restauració o l'allotjament i els serveis especialitzats. Ambdues, comerç i el turisme, són activitats estratègiques estretament relacionades. Per exemple, el turisme a una ciutat pot comportar la visita a establiments comercials i l'adquisició de béns de consum. Juntes formen un sector caracteritzat per oferir una resposta flexible i ràpida al canvi de tendències i demandes de consum, que incorpora amb agilitat els canvis tecnològics i integrat per professionals amb alta capacitat d'atenció al client, amb tendència a l'especialització en el servei que ofereixen i amb un augment de la professionalització constant.
12-2010 | | català | principiant
Documents (5 de 10)
10-2022 | | català | principiant
Saps on trobar les ofertes que et poden interessar segons el sector on cerques feina? Posem a la teva disposició els diferents canals de recerca de feina en el
Autor: Barcelona Activa
Data d'edició: 10-2022
11-2015 | | català | avançat
Breu informe elaborat per Barcelona Activa-Deloitte que identifica les ocupacions més demandades en el sector del Comerç, a partir de l'anàlisi de l'actual mercat de treball i la seva
Autor: Barcelona Activa
Data d'edició: 11-2015
11-2015 | | català | avançat
Breu informe elaborat per Barcelona Activa-Deloitte que identifica les ocupacions més demandades en el sector del Turisme i la Hostaleria, a partir de l'anàlisi de l'actual mercat de treball
Autor: Barcelona Activa
Data d'edició: 11-2015
01-2013 | | català | avançat
Informe sectorial del comerç de Barcelona Activa. Es tracta d'un document que, de manera breu i concisa, dóna a conèixer quines són les principals tendències, presents i futures, d'aquest
Autor: Barcelona Activa
Data d'edició: 01-2013
01-2013 | | català | avançat
Informe sectorial del turisme i l'hostaleria elaborat per Barcelona Activa . Es tracta d'un document que, de manera breu i concisa, dóna a conèixer quines són les principals tendències,
Autor: Barcelona Activa
Data d'edició: 01-2013
Videos Relacionats (3 de 3)
Vídeo on trobaràs un resum dels conceptes clau que van debatre els i les professionals i empreses participants a la jornada sectorial sobre l'impacte i potencial del sector del turisme en el futur de l'ocupació.
Vídeo on trobaràs un resum dels conceptes clau que van debatre els i les professionals i empreses participants a la jornada sectorial sobre l'impacte i potencial del sector del turisme en el futur de l'ocupació.
Vídeo on trobaràs un resum dels conceptes clau que van debatre professionals i empreses participants a la jornada sectorial sobre l'impacte i potencial del sector comerç en el futur de l'ocupació.
Enllaços d'interès (5 de 10)
30-11-2022 | | català | principiant
En aquesta infografia podràs consultar quines són les formacions que et permetran accedir al sector del Comerç i Turisme, algunes de les ocupacions més destacades i què valora i
Autor: Barcelona Activa
Data de publicació: 05-12-2022
https://treball.barcelonactiva.cat/infografies/cat/sector/comerc-i-turisme.html
12-07-2021 | | català | principiant
Aquesta infografia presenta els indicadors sobre el sector Comerç a Barcelona el 2020. El document ha estat elaborat pel Departament d'Estudis de la Gerència de Política Econòmica i Desenvolupament
Autor: Barcelona Activa
Data de publicació: 28-04-2021
https://infogram.com/indicadors-del-sector-comerc-2020-1h7j4dvwgjzn94n?live
12-07-2021 | | català | principiant
Aquesta infografia presenta els indicadors sobre el sector Turisme a Barcelona el 2020 que necessites saber. El document ha estat elaborat pel Departament d'Estudis de la Gerència de Política
Autor: Barcelona Activa
Data de publicació: 12-07-2021
https://infogram.com/indicadors-laboral-del-sector-turisme-2020-1h984wdde1qz2p3?live
01-01-2021 | | català | avançat
Estudi que analitza les necessitats formatives del sector turístic a Catalunya. S'estructura en quatre grans eixos: configuració d'un mapa d'ocupacions; descripció i anàlisi de l'oferta de formació sectorial en
Autor: Xavier Riudor (Director)
31-12-2020 | | català | principiant
Grup d'Associacions de Comerciants de Centres Urbans de Catalunya per fomentar la pràctica professional que identifica la seva proximitat i la qualitat en l'acció comercial
Accés a les OCUPACIONS del SECTOR:
Comerç i Turisme
© Barcelona Activa 2011
Centre per al desenvolupament professional Porta22
Convent de Sant Agustí
Ca n'Andalet
Barcelona Treball (Porta22)
+34 934 019 899
bcn.cat/treball
Barcelona Activa Seu Central
Llacuna, 162-164
08018 Barcelona
+34 934 019 777
bcn.cat/barcelonactiva