Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Assessor/a tècnic/a de productes de perruqueria

Descripció

És el/la perruquer/a encarregat de realitzar les primeres proves d'ús i aplicació d'un producte de perruqueria, un cop el seu desenvolupament al laboratori ja s'ha acabat i abans de procedir a comercialitzar-lo. Els objectius de la seva feina estan directament relacionats amb els del departament de màrqueting, ja que els informes que fa serveixen per realitzar les descripcions i les indicacions d'ús o recomanacions sobre el producte en qüestió; per altra banda, també serveixen per millorar alguns aspectes relacionats amb l'aparença i la manipulació, i per posicionar objectivament el producte en relació a la competència.

Tasques

  • Manté un contacte directe amb els/les Product Manager (Responsables de Producte) corresponents i rep els productes que han de sotmetre's a test. Solen ser productes professionals de perruqueria com ara tints, xampús, cremes, laques, escumes, fixadors, permanents, ceres, etc.
  • Prova aquests productes al saló de perruqueria pilot, al qual hi van diverses persones que s'ofereixen voluntàries per fer aquestes pràctiques de test.
  • Fa una fitxa tècnica de cada una de les persones clients a la qual es recullen dades personals i dades sobre el seu cabell per disposar-ne quan siguin necessaris. La persona sempre ha de donar el seu consentiment per participar en aquestes dinàmiques.
  • Observa detalladament totes les propietats del producte un cop el prova al cap del/de la client i en detecta possibles millores, característiques de manipulació, textures, olors, etc. L'anàlisi no es realitza en funció de variables químiques o compositives (feina que ja s'ha dut a terme prèviament al laboratori I+D), sinó que es realitza des del punt de vista de l'ús professional, i d'aquesta manera en pot valorar la manejabilitat, l'aplicació, els efectes sobre el cabell, etc.
  • Elabora un informe molt detallat del test després de fer les operacions de prova al cabell pertinents; en aquest informe queda reflectida tota la informació per a que pugui ser interpretada pel departament de màrqueting (pel que fa a l'estratègia de producte) i, si és necessari, per l'equip químic (pel que fa a la composició).
  • Du a terme, puntualment, estudis comparatius amb productes similars de la competència (benchmarking) per contrastar resultats i ajudar a definir un posicionament adequat al mercat, i ha de saber destacar les millores, les diferències, etc., del producte propi.
  • Fa tasques de formació amb la impartició de sessions pràctiques d'utilització de productes a altres professionals de la perruqueria, segons el cas i l'estructura empresarial per a la qual treballi.

Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22

Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball

900533175
De dilluns a divendres de 9 a 18 h

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE