Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

 

 Enviar

Enviar


Normativa

En compliment de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, l'informem que les dades recollides formaran part d'un fitxer automatitzat titularitat de BARCELONA ACTIVA SPM SA, amb domicili social al carrer Llacuna, 162-164 de Barcelona, amb les finalitats de gestionar les inscripcions i d'informar de les seves activitats i serveis dins el seu àmbit d'actuació. Vostè podrà exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i/o oposició mitjançant comunicació per escrit a Serveis Jurídics de BARCELONA ACTIVA SPM SA en el domicili esmentat.

 
Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Ground Operations Manager
Tour Agent

Descripció

L'agent turístic/a de creuers (també anomenat Ground Operations Manager o Tour Agent) és el/la professional que negocia, planifica, organitza i coordina per a una empresa de creuers totes les activitats turístiques i de lleure en les diferents poblacions que el creuer visita.
A l'arribada d'un vaixell turístic (creuer) a un port, el passatge que baixa a terra ja té contractat els serveis turístics dels que gaudirà durant la seva estada (concerts, excursions, visites culturals, itineraris a llocs emblemàtics), i aquesta oferta és la que ha estat organitzada i gestionada per l'agent turístic/a de creuers. Treballa en contacte amb les empreses creueristes i les empreses proveïdores de serveis turístics i d'altres tipus que el passatge pot requerir a terra, posant en contacte l'oferta i la demanda.
La seva feina requereix una gran capacitat de negociació i reacció, ja que ha de planificar serveis i activitats que no es confirmaran fins al dia que es duguin a terme, fins i tot amb un any d'antelació.

Tasques

- Negocia anualment amb les companyies de creuers turístics el nombre i tipus d'activitats que es realitzaran durant la següent temporada turística.
- Defineix juntament amb l'empresa client les necessitats que cal cobrir. Especifica els ports on han d'atracar els creuers, les ciutats i poblacions que visitaran, el tipus de passatge i altres requeriments específics.
- Elabora un pressupost on especifica totes les partides necessàries, així com els serveis opcionals i complementaris. Negocia amb la clientela el pressupost de cada servei.
- Elabora el material promocional dels serveis que el passatge pot obtenir quan arriba a port: guies, transports, adquisició d'entrades, serveis de restauració i menús específics, etc.
- Concreta les reserves fetes amb el Tour Manager, que és la persona dins del creuer responsable de la venda de les activitats fora del vaixell.
- Concreta les reserves amb els equips professionals subcontractats.
- És responsable de la gestió operativa del creuer i proporciona assistència personalitzada durant el període d'estada del creuer a cadascun dels ports on atraca.
- Avalua el servei proporcionat per tal de comprovar el grau de satisfacció dels clients i de les clientes.
- Fa les tasques necessàries per tancar el servei amb el Tour Manager en cadascuna de les poblacions que es visiten.
- S'ocupa de la gestió econòmica del pressupost i realitza el balanç i l'informe de resultats econòmics i de gestió.
- Avalua la rendibilitat de les visites per assessorar l'empresa de creuers en futures programacions.


Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22
Convent de Sant Agustí
Ca n'Andalet

Barcelona Treball (Porta22)
+34 934 019 899
bcn.cat/treball

Barcelona Activa Seu Central
Llacuna, 162-164
08018 Barcelona
+34 934 019 777
bcn.cat/barcelonactiva

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE