Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

 

 Enviar

Enviar


Normativa

En compliment de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, l'informem que les dades recollides formaran part d'un fitxer automatitzat titularitat de BARCELONA ACTIVA SPM SA, amb domicili social al carrer Llacuna, 162-164 de Barcelona, amb les finalitats de gestionar les inscripcions i d'informar de les seves activitats i serveis dins el seu àmbit d'actuació. Vostè podrà exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i/o oposició mitjançant comunicació per escrit a Serveis Jurídics de BARCELONA ACTIVA SPM SA en el domicili esmentat.

 
Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Consultor/a; Consultor/a de negoci; Analista de negoci

Descripció

El consultor TIC és un perfil híbrid que necessita una sòlida experiència econòmica i comercial, així com també coneixements relacionats amb les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC). Aquest professional utilitza la seva experiència en tots dos sectors per ajudar els seus clients a desenvolupar solucions tecnològiques que els serveixin per assolir els seus objectius de negoci. Les seves funcions consisteixen a analitzar la situació del client, generar un pla de negoci i desenvolupar solucions TIC, tant per a la mateixa empresa com per a clients externs. El seu perfil pot ser més o menys tecnològic en funció de l'àmbit en què desenvolupi la seva activitat.

Tasques

  • Defineix l'estratègia TIC.
    Analitza els requeriments de l'empresa (pot ser la seva empresa o un client extern) per elaborar estratègies adequades en concepte de tecnologies de la informació i la comunicació.
    Defineix les diferents estratègies que l'empresa ha de seguir en tots aquells àmbits relacionats amb la tecnologia per a ser competitiva.
Assessora sobre els possibles riscos.
  • Desenvolupa solucions TIC.
    Un cop definides i aprovades les estratègies de negoci que l'empresa ha de seguir, el consultor desenvolupa una sèrie de propostes (solucions) que s'ajusten a aquestes estratègies. El consultor TIC s'assegura que les solucions proposades responen a les necessitats del negoci.
    És present en la implantació d'aquestes solucions a l'empresa i les coordina.
    Dóna una visió teòrica general de tots els aspectes tecnològics que contenen aquestes solucions. Per exemple: nivells de seguretat, com serà el flux d'informació, com s'implementaran els sistemes, etc.
  • Identifica i defineix noves oportunitats de negoci.
    Identifica noves oportunitats de negoci relacionades amb la tecnologia.
    Treballa sobre aquestes noves oportunitats per definir com podran ajudar l'empresa a simplificar, millorar o redissenyar els processos de negoci.
  • Mesura resultats i tendències.
    Un cop implantades les solucions, el consultor TIC mesura els resultats del projecte i els avalua.
    Defineix possibles noves orientacions de l'estratègia tecnològica de l'empresa a través d'aquestes mesures.


Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22
Convent de Sant Agustí
Ca n'Andalet

Barcelona Treball (Porta22)
+34 934 019 899
bcn.cat/treball

Barcelona Activa Seu Central
Llacuna, 162-164
08018 Barcelona
+34 934 019 777
bcn.cat/barcelonactiva

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE