Descripció
El/la consultor/a CRM (Customer Relationship Management) és qui s'encarrega de gestionar les relacions amb la clientela a partir d'un programari de gestió integrada. Aquest/a professional combina diferents funcions en un únic sistema, capaç de gestionar dades de l'activitat i el flux de treball per comunicar-se entre els diferents departaments d'una mateixa empresa o organització amb l'objectiu de millorar la productivitat, així com incrementar el nombre de vendes millorant l'atenció i relació amb la clientela. Aquesta persona és experta en la generació de relacions duradores amb la clientela, en la mesura que és capaç d'identificar-les i segmentar-les de manera efectiva, posant l'accent en el component humà.
En conseqüència, l'objectiu de la feina del/de la consultor/a CRM és mantenir una relació fluïda i de confiança amb la clientela per identificar les necessitats de cada tipologia de client, les seves preferències, despeses que realitzen, el tipus de productes que consumeixen i amb quines regularitats. Aquest/a professional, més enllà d'emprar programari per optimitzar la seva feina, aporta la seva experiència i coneixement per optimitzar aquesta funció. Si bé conèixer les preferències de la clientela per donar-hi resposta és clau, la finalitat de la seva tasca és optimitzar els recursos de què disposi l¿empresa o organització per aconseguir el creixement (en productivitat, en vendes, en guanys) mitjançant la planificació dels recursos (capacitat d'inversió, persones, coneixement, estratègies de màrqueting, entre altres) i la digitalització dels processos de gestió corporativa. Igualment, un objectiu important de la seva tasca és la definició de Performance Key Indicators (PKI) per al seguiment del comportament de la clientela. Vinculat als PKI, també han d'establir els llindars òptims per fer el seguiment de les campanyes i la rendibilitat de les inversions en promoció.
En la feina del/ de la consultor/a CRM, parteix de la certesa que la millora de la comunicació i un increment de la confiança per part de la clientela suposa, directament, un augment de la facturació. En conseqüència, el/la consultor/a CRM proporcionarà guies i pautes de treball per dur a terme un conjunt de procediments que a la llarga es convertiran en sistemes estandarditzats per abordar cada una de les relacions comercials de manera personalitzada. Addicionalment, també es contribueix a projectar una imatge sòlida d'empresa de tracte directe, entesa i bona comunicació.
En definitiva, el/la Consultor/a CRM s¿ocupa de transformar les necessitats de la clientela i la seva relació amb l'empresa en solucions innovadores i que la fidelitzen, extraient el potencial del context del client per dissenyar solucions de negoci personalitzades i innovadores.
Tasques
© Barcelona Activa 2023
Centre per al desenvolupament professional Porta22
Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball
De dilluns a divendres de 9 a 18 h