Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

 

 Enviar

Enviar


Normativa

En compliment de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, l'informem que les dades recollides formaran part d'un fitxer automatitzat titularitat de BARCELONA ACTIVA SPM SA, amb domicili social al carrer Llacuna, 162-164 de Barcelona, amb les finalitats de gestionar les inscripcions i d'informar de les seves activitats i serveis dins el seu àmbit d'actuació. Vostè podrà exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i/o oposició mitjançant comunicació per escrit a Serveis Jurídics de BARCELONA ACTIVA SPM SA en el domicili esmentat.

 
Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Helpdesk de hardware; Tècnic/a de hardware

Descripció

El tècnic de manteniment de hardware és la figura del Departament de Helpdesk encarregada del muntatge, el suport tècnic i la reparació del hardware d'una empresa. Aquest tècnic ha de tenir coneixements amplis del funcionament, de l'estructura i del muntatge de hardware, i ha d'estar al dia de les novetats del sector. De vegades, no tan sols es fa càrrec de les tasques de suport relacionades amb el hardware, sinó que també assumeix feines d'altres tècnics de helpdesk, com ara la instal·lació de sistemes operatius i de software o el manteniment de xarxes. En altres casos, sobretot en empreses petites, fins i tot hi pot haver un únic professional que assumeix les funcions de tot el Departament de Helpdesk.

Tasques

  • Fa el muntatge i el manteniment del hardware.
    Munta els ordinadors i els perifèrics: per a les noves incorporacions a l'empresa, munta els canvis al hardware dels membres del personal, etc.
    Defineix el hardware i els perifèrics que necessita cada departament de l'empresa.
    Manté els equips i els aporta noves prestacions en funció de les necessitats de l'usuari: amplia la memòria, instal·la càmeres, col·loca altaveus, amplia la capacitat de disc, connecta impressores, etc.
    Defineix les compres de nou hardware.
  • Resol incidències relacionades amb el hardware d'una empresa.
    Rep demandes de serveis (directament o a través de l'operador de helpdesk) relacionats amb el hardware i els perifèrics.
    Defineix les prioritats de les demandes de serveis que rep.
    Repara el hardware que té problemes (sol anar-hi personalment): repara la impressora, substitueix els ratolins que no funcionen, canvia teclats espatllats, etc.
    Aconsella per tal d'evitar problemes futurs
  • Redacta "manuals d'ús".
    En determinats entorns, el tècnic de manteniment de hardware pot arribar a redactar petits manuals sobre com cal fer servir un determinat hardware o perifèric correctament.
  • Dóna suport tècnic relacionat amb el software (només com a ajuda o en cas que a l'equip de helpdesk no existeixi la figura de tècnic de microinformàtica ).
    Instal·la el software necessari als nous equips i dóna suport ofimàtic.
  • Pot arribar a donar suport en manteniment de sistemes i xarxes si a l'equip de helpdesk no existeixen figures especialitzades en aquests camps.


Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22
Convent de Sant Agustí
Ca n'Andalet

Barcelona Treball (Porta22)
+34 934 019 899
bcn.cat/treball

Barcelona Activa Seu Central
Llacuna, 162-164
08018 Barcelona
+34 934 019 777
bcn.cat/barcelonactiva

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE