Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Helpdesk de sistemes

Descripció

El tècnic de manteniment de sistemes és un professional especialitzat en el suport tècnic al Departament de Sistemes. Es diferencia d'altres tècnics del Departament de Helpdesk principalment perquè els seus "usuaris" no són tant els treballadors de diferents departaments d'una empresa, sinó més aviat personal, també tècnic, del Departament d'Informàtica o de Sistemes, a qui dóna suport per a tasques de manteniment del sistema informàtic, la xarxa i els servidors. En moltes empreses en què no existeix la figura de tècnic de manteniment de sistemes, aquestes tasques les fan els mateixos tècnics o administradors de sistemes, i en altres empreses les duen a terme els tècnics de helpdesk, que també s'encarreguen de la microinformàtica o el hardware.

Tasques

  • Dóna suport al Departament d'Administració de Sistemes.
    Fa tasques de manteniment rutinari del conjunt del sistema informàtic d'una empresa (hardware, software i dispositius específics, tot això comunicat per una xarxa).
    Actualitza els sistemes operatius, si és necessari. Cada part d'un sistema pot funcionar amb un sistema operatiu diferent; aquest tècnic els ha de mantenir tots actualitzats.
    Soluciona incidències tant de hardware com de software: dóna suport a l'administrador de sistemes per resoldre incidències lleus del dia a dia.
    Dóna suport als usuaris sobre dubtes i problemes relacionats amb el sistema informàtic d'una empresa.
  • Col·labora en la gestió de la xarxa informàtica.
    Dóna d'alta nous usuaris a la xarxa o a una intranet.
    Dóna d'alta nous comptes de correu electrònic.
    Gestiona incidències, com la pèrdua de contrasenyes, i canvia les contrasenyes de xarxa cada cert temps.
  • Manté els servidors.
    Actualitza el software necessari per al bon funcionament d'un servidor.
    Controla l'espai del disc del servidor i l'amplia si és necessari.
    Fa backups (còpies de seguretat) del contingut del servidor cíclicament.
  • Realitza tasques de helpdesk de xarxes, hardware o fins i tot software, si no existeixen especialistes en aquestes àrees a l'empresa.

Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22

Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball

900533175
De dilluns a divendres de 9 a 18 h

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE