Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Helpdesk de xarxes; Tècnic/a de comunicacions

Descripció

El tècnic de manteniment de xarxes és la figura que, dins el Departament de Helpdesk o dependent directament del Departament d'Administració de Xarxes, s'encarrega de solucionar incidències relacionades amb les xarxes d'una empresa i amb els dispositius que la gestionen. També ajuda el Departament d'Administració de Xarxes pel que fa al manteniment: realitza reparacions físiques i tasques rutinàries en relació amb les xarxes. Com els altres tècnics especialitzats del Departament de Helpdesk, el tècnic de manteniment de xarxes és un professional que es troba principalment a les grans corporacions. A les empreses petites, els tècnics de helpdesk fan aquestes tasques, però també les de manteniment del hardware, del software (microinformàtica) o dels sistemes informàtics.

Tasques

  • Resol incidències relacionades amb la xarxa.
    Rep demandes de serveis (directament o a través de l'operador de helpdesk) relacionats amb les xarxes d'una empresa.
    Defineix les prioritats de les demandes de serveis que rep.
    Soluciona els problemes (sol anar-hi personalment): substitueix un component de xarxa que no funciona, reconfigura dispositius, etc.
  • S'ocupa del manteniment de la xarxa
    Una cop construïda i instal·lada la xarxa, aquest tècnic s'encarrega de fer-ne el manteniment, de les possibles ampliacions físiques, de la substitució del cablatge, etc.
    S'ocupa de les reparacions físiques dels dispositius relacionats amb la xarxa: hubs, switches, routers.
    Fins i tot pot reconfigurar dispositius com els routers amb l'ajuda de l'administrador de xarxes.
  • Suport al Departament d'Administració de Xarxes.
    Instal·la dispositius en xarxa per a tot el personal de l'empresa, com ara: ordinadors personals, impressores o escàners.
    Pot definir l'estructura de recursos compartits de l'empresa; és a dir, a quins recursos té accés cadascú (sempre supervisat per l'administrador de xarxes).
    En entorns amb configuracions estàtiques, pot assignar els noms i les adreces IP dels ordinadors de la xarxa.
    Pot gestionar les incidències que sorgeixen amb els operadors de telecomunicacions.
  • Pot donar suport relacionat amb sistemes, així com també suport per al muntatge de hardware i el manteniment del software, si no existeixen figures especialitzades al Departament de Helpdesk de l'empresa.

Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22

Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball

900533175
De dilluns a divendres de 9 a 18 h

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE