Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

 

 Enviar

Enviar


Normativa

En compliment de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, l'informem que les dades recollides formaran part d'un fitxer automatitzat titularitat de BARCELONA ACTIVA SPM SA, amb domicili social al carrer Llacuna, 162-164 de Barcelona, amb les finalitats de gestionar les inscripcions i d'informar de les seves activitats i serveis dins el seu àmbit d'actuació. Vostè podrà exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i/o oposició mitjançant comunicació per escrit a Serveis Jurídics de BARCELONA ACTIVA SPM SA en el domicili esmentat.

 
Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Helpdesk de microinformàtica; Tècnic/a de manteniment de microinformàtica

Descripció

El tècnic de microinformàtica és la figura del Departament de Helpdesk encarregada de la instal·lació, el manteniment i la resolució d'incidències relacionades amb el software d'una empresa. Aquest tècnic ha de tenir bons coneixements del funcionament de tot tipus d'aplicacions informàtiques, així com també de les novetats relacionades amb el sector. De vegades, no tan sols es fa càrrec de les tasques de suport que afecten el software, sinó que també assumeix tasques d'altres tècnics de helpdesk, com ara la instal·lacióde hardware o el manteniment de xarxes. En altres casos, sobretot en empreses petites, fins i tot és possible que un únic professional assumeixi les funcions de tot el Departament de Helpdesk.

Tasques

  • Resol incidències relacionades amb el software d'una empresa.
    Rep encàrrecs de serveis relacionats amb aplicacions informàtiques (directament o a través de l'operador de helpdesk).
    Defineix les prioritats de les demandes de serveis que rep.
    Resol els problemes (per correu electrònic, per telèfon o personalment): afegeix nous components del software (diccionaris, llibreries, etc.); evita els errors del software i que el sistema es "pengi", i configura per poder imprimir.
    Dóna consells per evitar futurs problemes.
  • Dóna suport ofimàtic.
    Resol dubtes sobre com utilitzar els programes d'ofimàtica més habituals (com fer operacions en un full de càlcul, com dissenyar taules en un processador de textos, etc.).
    Assessora sobre l'ús del sistema operatiu.
  • Instal·la, reinstal·la i renova el software dels ordinadors d'una empresa.
    Fa les instal·lacions inicials del software necessari als ordinadors de l'empresa.
    Reinstal·la o instal·la versions actualitzades dels programes que s'utilitzen. "Neteja" els sistemes periòdicament: elimina programes antics i dades inútils que s'han anat acumulant amb el temps.
    Manté actualitzats el sistema operatiu i els principals programes, i s'assegura que les actualitzacions de seguretat corresponents estiguin correctament instal·lades.
    S'informa de les novetats que van apareixent al mercat i les prova, per proposar canvis o millores al software de l'empresa.
  • S'encarrega de la instal·lació de programes de seguretat informàtica i del seu manteniment.
  • Redacta "manuals d'ús".
    En determinats entorns, el tècnic de microinformàtica pot arribar a redactar petits manuals sobre com cal fer servir un determinat software correctament.
  • Dóna suport tècnic relacionat amb el hardware (només com a ajuda o en cas que no existeixi la figura del tècnic de manteniment de hardware a l'equip de helpdesk).

Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22
Convent de Sant Agustí
Ca n'Andalet

Barcelona Treball (Porta22)
+34 934 019 899
bcn.cat/treball

Barcelona Activa Seu Central
Llacuna, 162-164
08018 Barcelona
+34 934 019 777
bcn.cat/barcelonactiva

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE