Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

 

 Enviar

Enviar


Normativa

En compliment de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, l'informem que les dades recollides formaran part d'un fitxer automatitzat titularitat de BARCELONA ACTIVA SPM SA, amb domicili social al carrer Llacuna, 162-164 de Barcelona, amb les finalitats de gestionar les inscripcions i d'informar de les seves activitats i serveis dins el seu àmbit d'actuació. Vostè podrà exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i/o oposició mitjançant comunicació per escrit a Serveis Jurídics de BARCELONA ACTIVA SPM SA en el domicili esmentat.

 
Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Director/a Comercial Estratègic

Descripció

Persona responsable de liderar i coordinar el departament de màrqueting d'un establiment turístic. En dependència de la direcció general, vetllarà per l'orientació al mercat de l'organització.

A fi d'assolir els objectius fixats anualment i de millorar la imatge corporativa a través de l'òptima gestió dels clients i posicionament de la marca, la seva responsabilitat es basa en treure el màxim profit dels recursos destinats a la publicitat, promocions, joint ventures (aliances estratègiques entre dos o més organitzacions que impliquen un acord comercial d'inversió conjunta a llarg termini), merchandising (actuacions dutes a terme als establiments adreçades a reafirmar o canviar la conducta de compra, a favor dels articles o serveis més rendibles per a l'establiment) i altres accions comercials en desenvolupament.

Tasques

  • Definició i planificació de les estratègies de màrqueting, juntament amb la direcció general:
    - Desenvolupament, planificació, implementació i supervisió del llançament de nous productes i/o serveis turístics i projectes estratègics a l'empresa.
    - Definició de les línies estratègiques que marcaran les polítiques de producte, preus, distribució i comunicació.
  • Elaboració de les previsions de venda per a l'establiment dels objectius comercials.
  • Definició, execució, control i posada en marxa del pla de màrqueting.
    - Estudi i anàlisi del posicionament de l'organització en el mercat turístic pel coneixement de productes, serveis i competència.
    - Anàlisi de la demanda potencial, identificació de les característiques i necessitats a cobrir a fi de detectar els segments estratègics per a l'organització.
  • Detecció de noves oportunitats de negoci.
  • Desenvolupar implementar i controlar totes les campanyes de l'organització adreçades a potenciar la venda en les diferents unitats de negoci (serveis que aquesta ofereix).
  • Coordinació, col·laboració i aprovació de les estratègies de màrqueting mix.
    - Definició de producte/servei
    - Política de preus
    - Planificació i desplegament de la distribució
    - Pla de comunicació
  • Elaborar, controlar i gestionar el pressupost del departament, garantint l'optimització dels recursos, tant econòmics com humans.
  • Gestionar, coordinar i contractar el personal del departament.
  • Fer el seguiment de les eines online:
    - Identificació de les eines (lloc web propi, canals de distribució, llocs web d¿opinió d¿usuaris,.. ) i valorar la seva adequació.
    - Posada en marxa, manteniment i actualització de les eines.
    - Detecció de noves tecnologies aplicables al negoci.
  • Analitzar i mesurar la rendibilitat i l'eficàcia de les accions de màrqueting

Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22
Convent de Sant Agustí
Ca n'Andalet

Barcelona Treball (Porta22)
+34 934 019 899
bcn.cat/treball

Barcelona Activa Seu Central
Llacuna, 162-164
08018 Barcelona
+34 934 019 777
bcn.cat/barcelonactiva

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE