Cataleg D ocupacions capçalera

Ruta de navegació

Catàleg d’ocupacions

Ocupacions

Agent de suport tècnic tic

Últimes dades disponibles: desembre 2024 (inclou dades acumulades dels últims 12 mesos)

Altres denominacions:
Agent de servei de suport tic Agent de suport tècnic tic Agent de suport tècnic informàtic Assessor/a de suport tècnic tic Assessor/a de suport tècnic informàtic Tècnic/a de suport informàtic

Els/les agents del suport tècnic tic ofereixen assistència tècnica als usuaris d'ordinadors, responen preguntes o resolen problemes informàtics per als clients per telèfon o electrònicament. Brinden assistència sobre l'ús del maquinari i el programari informàtic.

Tasques

Les tasques inclouen -
(a) Respondre a les consultes dels usuaris relacionades amb el funcionament del programari o del maquinari per resoldre problemes;
(b) Introduir comandes i observar el funcionament del sistema per verificar que funciona correctament i detectar-hi errors;
(c) Instal·lar i fer reparacions menors de maquinari, programari o equips perifèrics, seguint les especificacions de disseny o instal·lació;
(d) Supervisar el rendiment diari de les comunicacions i els sistemes informàtics;
(e) Configurar equips per a l'ús dels empleats/ades i fer o garantir la instal·lació adequada de cables, sistemes operatius o programari apropiat;
(f) Mantenir registres de les transaccions diàries de comunicació de dades, els problemes i les accions correctives efectuades, o les activitats d'instal·lació.
(g) Emular o reproduir problemes tècnics trobats pels usuaris;
(h) Consultar guies d'usuari, manuals tècnics i altres documents per investigar i posar en pràctica solucions;
(i) Ajudar els programadors d'aplicacions, els desenvolupadors de sistemes i altres professionals de les tic a desenvolupar i provar productes i serveis tic.

Coneixements

  • Disseny i administració de bases de dades i xarxes
  • Desenvolupament i anàlisi de programari i aplicacions
  • Venda a l'engròs i al detall
  • Ús de l'ordinador
  • Electrònica i automatització

Competències tècniques

  • Desenvolupar solucions
  • Planificar esdeveniments i programes
  • Comunicar-se amb companys i clients
  • Resoldre problemes informàtics
  • Donar assistència general a les persones

Competències digitals

  • Gestionar, recopilar i emmagatzemar dades digitals
  • Utilitzar eines digitals per a la col·laboració i la productivitat
  • Protegir dispositius tic
  • Treballar amb ordinadors

Competències personals

  • Donar suport als altres
  • Treballar eficientment
  • Demostrar disposició per aprendre
  • Processar informació, idees i conceptes
  • Seguir un codi ètic de conducta

Grups professionals de l'ocupació

Tècnics/ques i professionals de nivell mitjà

Tècnics/ques de la informació i les comunicacions

Tècnics/ques en operacions i suport d'usuari de tecnologies de la informació i les comunicacions

Tècnics/ques de suport a usuaris de tecnologies de la informació i les comunicacions

Vols conèixer la demanda d'aquesta ocupació al mercat?

Contractes i persones demandants en el darrer any al Barcelonès

Tècnics/ques de suport a usuaris de tecnologies de la informació i les comunicacions

3.685

Nombre de contractes al Barcelonès

58,21%

Percentatge Contractes Catalunya

-9,63% Variació Interanual Contractes Barcelonès

89,39%

Contractes indefinits sobre total de contractes al Barcelonès

13,56%

Contractes a temps parcial

1,04% Índex de rotació

891

Mitjana Demandants Barcelonès

10%

Variació Interanual Demandants Barcelonès

Font dades: Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya

El mercat per aquest perfil està contractant:

Contractes al Barcelonès el darrer any per sexe i edat

Contractes segons sexe al Barcelonès

Tècnics/ques de la informació i les comunicacions

70%

30%

Homes
Dones

Font dades: Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya

Contractes segons grups d’edat

Tècnics/ques de la informació i les comunicacions

Font dades: Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya

Quines vacants es publiquen en la família professional?

Vacants publicades per família professional i tipologia de contracte al Barcelonès en el darrer any.

Tècnics/ques en operacions i suport d'usuari de tecnologies de la informació i les comunicacions

Ocupació Vacants Contractes permanents

Font de dades: Dades generades a partir de l`anàlisi de dades de Lightcast i l'Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya.

Quina experiència es demana a les vacants? Quins sectors busquen aquesta ocupació?

Tècnics/ques de suport a usuaris de tecnologies de la informació i les comunicacions

Sense experiència
7%
Menys d'1 any
55%
Entre 1 i 2 anys
11%
Entre 2 i 4 anys
13%
Entre 4 i 8 anys
4%
Més de 8 anys
10%
Administrative and support service activities
27%
Information and communication
20%
Professional, scientific and techinical activities
19%
Other service activities
13%
Manufacturing
6%
Others
15%

Font de dades: Elaboració pròpia a partir de les dades de les vacants extretes per Lightcast.

Les vacants que es publiquen són per a treballar a:

Vacants publicades en l'ocupació per comarques

Font de dades: Elaboració pròpia a partir de les dades de les vacants extretes per Lightcast.