Catàleg d'ocupacions - Treball
Cataleg D ocupacions capçalera
Ruta de navegació
Catàleg d’ocupacions
Ocupacions
Agent de suport tècnic tic
Agent de servei de suport tic Agent de suport tècnic tic Agent de suport tècnic informàtic Assessor/a de suport tècnic tic Assessor/a de suport tècnic informàtic Tècnic/a de suport informàtic
Els/les agents del suport tècnic tic ofereixen assistència tècnica als usuaris d'ordinadors, responen preguntes o resolen problemes informàtics per als clients per telèfon o electrònicament. Brinden assistència sobre l'ús del maquinari i el programari informàtic.
Tasques
Les tasques inclouen -
(a) Respondre a les consultes dels usuaris relacionades amb el funcionament del programari o del maquinari per resoldre problemes;
(b) Introduir comandes i observar el funcionament del sistema per verificar que funciona correctament i detectar-hi errors;
(c) Instal·lar i fer reparacions menors de maquinari, programari o equips perifèrics, seguint les especificacions de disseny o instal·lació;
(d) Supervisar el rendiment diari de les comunicacions i els sistemes informàtics;
(e) Configurar equips per a l'ús dels empleats/ades i fer o garantir la instal·lació adequada de cables, sistemes operatius o programari apropiat;
(f) Mantenir registres de les transaccions diàries de comunicació de dades, els problemes i les accions correctives efectuades, o les activitats d'instal·lació.
(g) Emular o reproduir problemes tècnics trobats pels usuaris;
(h) Consultar guies d'usuari, manuals tècnics i altres documents per investigar i posar en pràctica solucions;
(i) Ajudar els programadors d'aplicacions, els desenvolupadors de sistemes i altres professionals de les tic a desenvolupar i provar productes i serveis tic.
Coneixements
- Disseny i administració de bases de dades i xarxes
- Desenvolupament i anàlisi de programari i aplicacions
- Venda a l'engròs i al detall
- Ús de l'ordinador
- Electrònica i automatització
Competències tècniques
- Desenvolupar solucions
- Planificar esdeveniments i programes
- Comunicar-se amb companys i clients
- Resoldre problemes informàtics
- Donar assistència general a les persones
Competències digitals
- Gestionar, recopilar i emmagatzemar dades digitals
- Utilitzar eines digitals per a la col·laboració i la productivitat
- Protegir dispositius tic
- Treballar amb ordinadors
Competències personals
- Donar suport als altres
- Treballar eficientment
- Demostrar disposició per aprendre
- Processar informació, idees i conceptes
- Seguir un codi ètic de conducta
Grups professionals de l'ocupació
Tècnics/ques i professionals de nivell mitjà
Tècnics/ques de la informació i les comunicacions
Tècnics/ques en operacions i suport d'usuari de tecnologies de la informació i les comunicacions
Tècnics/ques de suport a usuaris de tecnologies de la informació i les comunicacions
Altres ocupacions del grup professional
Vols conèixer la demanda d'aquesta ocupació al mercat?
Contractes i persones demandants en el darrer any al Barcelonès
Tècnics/ques de suport a usuaris de tecnologies de la informació i les comunicacions
3.685
Nombre de contractes al Barcelonès
58,21%
Percentatge Contractes Catalunya
-9,63% Variació Interanual Contractes Barcelonès
89,39%
Contractes indefinits sobre total de contractes al Barcelonès
13,56%
Contractes a temps parcial
1,04% Índex de rotació
891
Mitjana Demandants Barcelonès
10%
Variació Interanual Demandants Barcelonès
Font dades: Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya
El mercat per aquest perfil està contractant:
Contractes al Barcelonès el darrer any per sexe i edat
Contractes segons sexe al Barcelonès
Tècnics/ques de la informació i les comunicacions
70%
30%
Font dades: Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya
Contractes segons grups d’edat
Tècnics/ques de la informació i les comunicacions
Font dades: Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya
Quines vacants es publiquen en la família professional?
Vacants publicades per família professional i tipologia de contracte al Barcelonès en el darrer any.
Tècnics/ques en operacions i suport d'usuari de tecnologies de la informació i les comunicacions
Ocupació | Vacants | Contractes permanents |
---|
Font de dades: Dades generades a partir de l`anàlisi de dades de Lightcast i l'Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya.
Quina experiència es demana a les vacants? Quins sectors busquen aquesta ocupació?
Tècnics/ques de suport a usuaris de tecnologies de la informació i les comunicacions
Font de dades: Elaboració pròpia a partir de les dades de les vacants extretes per Lightcast.
Les vacants que es publiquen són per a treballar a:
Vacants publicades en l'ocupació per comarques
Font de dades: Elaboració pròpia a partir de les dades de les vacants extretes per Lightcast.
Ocupacions que comparteixen coneixements i competències
Aquest servei utilitza la classificació ESCO de la Comissió Europea