Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

 

 Enviar

Enviar


Normativa

En compliment de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, l'informem que les dades recollides formaran part d'un fitxer automatitzat titularitat de BARCELONA ACTIVA SPM SA, amb domicili social al carrer Llacuna, 162-164 de Barcelona, amb les finalitats de gestionar les inscripcions i d'informar de les seves activitats i serveis dins el seu àmbit d'actuació. Vostè podrà exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i/o oposició mitjançant comunicació per escrit a Serveis Jurídics de BARCELONA ACTIVA SPM SA en el domicili esmentat.

 
Coneix aquesta ocupació

Descripció

És la persona encarregada de gestionar, captar i fidelitzar la cartera de clients, que pot estar constituïda per empreses i particulars; també realitza algunes funcions de tipus administratiu.

Tasques

Les tasques associades al perfil de gestor/a comercial són les següents:
  • Fidelitzar i retenir la cartera de clients identificant el seu nivell de vinculació amb l'entitat i el risc d'abandonament i, en funció d'aquests fets, decidir els canals i esforços comercials a realitzar.
  • Assessorar els clients en matèria financera, és a dir, realitzar recomanacions d'inversió, explicar els drets i analitzar les clàusules del contracte financer formalitzat, i resoldre dubtes sobre el seu contingut i cobertura (compensació sobre les possibles pèrdues que pot sofrir el client).
  • Aplicar estratègies de màrqueting en la comercialització financera: investigació de mercats; màrqueting directe; màrqueting telefònic i venta creuada, entre d'altres.
  • Posar de relleu la importància i els avantatges dels productes financers que comercialitza mitjançant la presentació dels serveis, l'argumentació i la negociació.
  • Realitzar la gestió i el seguiment dels tràmits administratius que calgui dur a terme en relació a la gestió comercial. Això, suposa explicar al client els eventuals canvis en les condicions dels contractes (que es poden donar per la modificació del contractes financers, per canvis en el capital o en el risc assumit, etc.).
  • Elaborar informes sobre l'estat de la cartera de clients.
  • Reportar al seu o a la seva superior immediat/a, que habitualment és el/la director/a comercial sobre els clients captats, els contractes formalitzats i la previsió d'accions comercials a dur a terme.
  • Aplicar eines de càlcul i d'anàlisis de dades (funcions estadístiques) que permetin optimitzar la informació sobre els clients, els productes, els mercats i els venedors.


Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22
Convent de Sant Agustí
Ca n'Andalet

Barcelona Treball (Porta22)
+34 934 019 899
bcn.cat/treball

Barcelona Activa Seu Central
Llacuna, 162-164
08018 Barcelona
+34 934 019 777
bcn.cat/barcelonactiva

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE