Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

 

 Enviar

Enviar


Normativa

En compliment de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, l'informem que les dades recollides formaran part d'un fitxer automatitzat titularitat de BARCELONA ACTIVA SPM SA, amb domicili social al carrer Llacuna, 162-164 de Barcelona, amb les finalitats de gestionar les inscripcions i d'informar de les seves activitats i serveis dins el seu àmbit d'actuació. Vostè podrà exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i/o oposició mitjançant comunicació per escrit a Serveis Jurídics de BARCELONA ACTIVA SPM SA en el domicili esmentat.

 
Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Customer service manager

Descripció

El responsable ECR és una figura de recent aparició, encara en estat emergent, i que respon a les noves tècniques i tendències de la distribució comercial i d'aprovisionament continu al llarg de la cadena logística basades en acords empresarials i programes d'actuació conjunts entre companyies. Aquest professional s'encarrega d'implantar projectes basats en aquesta metodologia de gestió empresarial, així com del seu funcionament.

Val a dir que l'ECR (resposta eficient al consumidor) no és un software, sinó un conjunt d'estratègies logístiques i comercials que tenen com a objectiu aconseguir reduir costos innecessaris al llarg de tota la cadena de subministrament mitjançant la col·laboració entre empreses comercials i proveïdors, per tal de transferir aquest estalvi al preu final del producte.

El responsable ECR té sota la seva responsabilitat la coordinació i el control no només de diferents departaments d'una empresa, sinó també de proveïdors i empreses subcontractades per garantir el flux òptim de les mercaderies i de la informació. Així, ha de ser una persona amb grans habilitats per a la comunicació i la negociació, amb coneixements de gestió empresarial i comercial i amb domini dels sistemes d'informació, ja que són l'eina principal de comunicació amb els seus interlocutors.

Depèn del Director de Distribució Física.

Tasques

  • Analitza les àrees de millora integral de la cadena de logística.
  • Posa en pràctica la política de cooperació interempresarial sota l'entorn ECR en col·laboració amb els interlocutors de les empreses participants.
  • Intervé en les negociacions i la presa d'acords entre les empreses implicades.
  • Participa en el disseny del sistema d'aprovisionament continu entre l'empresa subministradora, l'empresa transportista i l'empresa comercial i contribueix a establir els procediments d'actuació entre les empreses implicades.
  • Prepara els requeriments dels sistemes d'informació i de transmissió de dades entre les empreses participants.
  • Coordina la posada en marxa del sistema ECR amb els responsables dels diversos departaments de l'empresa implicats.
  • Coordina, amb les empreses subcontractades implicades en el sistema ECR, les condicions de la prestació dels serveis i l'acompliment dels procediments.
  • Suggereix i negocia mesures per reduir els costos generals.
  • Porta el control del desenvolupament del sistema, analitza els problemes o desviacions i hi proposa solucions.
  • Optimitza el flux logístic.
  • Porta el registre i el control dels ràtios establerts de: costos, nivell de servei i les implicacions per a la planificació logística.


Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22
Convent de Sant Agustí
Ca n'Andalet

Barcelona Treball (Porta22)
+34 934 019 899
bcn.cat/treball

Barcelona Activa Seu Central
Llacuna, 162-164
08018 Barcelona
+34 934 019 777
bcn.cat/barcelonactiva

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE