Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Customer service manager

Descripció

El responsable ECR és una figura de recent aparició, encara en estat emergent, i que respon a les noves tècniques i tendències de la distribució comercial i d'aprovisionament continu al llarg de la cadena logística basades en acords empresarials i programes d'actuació conjunts entre companyies. Aquest professional s'encarrega d'implantar projectes basats en aquesta metodologia de gestió empresarial, així com del seu funcionament.

Val a dir que l'ECR (resposta eficient al consumidor) no és un software, sinó un conjunt d'estratègies logístiques i comercials que tenen com a objectiu aconseguir reduir costos innecessaris al llarg de tota la cadena de subministrament mitjançant la col·laboració entre empreses comercials i proveïdors, per tal de transferir aquest estalvi al preu final del producte.

El responsable ECR té sota la seva responsabilitat la coordinació i el control no només de diferents departaments d'una empresa, sinó també de proveïdors i empreses subcontractades per garantir el flux òptim de les mercaderies i de la informació. Així, ha de ser una persona amb grans habilitats per a la comunicació i la negociació, amb coneixements de gestió empresarial i comercial i amb domini dels sistemes d'informació, ja que són l'eina principal de comunicació amb els seus interlocutors.

Depèn del Director de Distribució Física.

Tasques

  • Analitza les àrees de millora integral de la cadena de logística.
  • Posa en pràctica la política de cooperació interempresarial sota l'entorn ECR en col·laboració amb els interlocutors de les empreses participants.
  • Intervé en les negociacions i la presa d'acords entre les empreses implicades.
  • Participa en el disseny del sistema d'aprovisionament continu entre l'empresa subministradora, l'empresa transportista i l'empresa comercial i contribueix a establir els procediments d'actuació entre les empreses implicades.
  • Prepara els requeriments dels sistemes d'informació i de transmissió de dades entre les empreses participants.
  • Coordina la posada en marxa del sistema ECR amb els responsables dels diversos departaments de l'empresa implicats.
  • Coordina, amb les empreses subcontractades implicades en el sistema ECR, les condicions de la prestació dels serveis i l'acompliment dels procediments.
  • Suggereix i negocia mesures per reduir els costos generals.
  • Porta el control del desenvolupament del sistema, analitza els problemes o desviacions i hi proposa solucions.
  • Optimitza el flux logístic.
  • Porta el registre i el control dels ràtios establerts de: costos, nivell de servei i les implicacions per a la planificació logística.

Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22

Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball

900533175
De dilluns a divendres de 9 a 18 h

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE