Altres denominacions
Customer service manager
Descripció
El responsable ECR és una figura de recent aparició, encara en estat emergent, i que respon a les noves tècniques i tendències de la distribució comercial i d'aprovisionament continu al llarg de la cadena logística basades en acords empresarials i programes d'actuació conjunts entre companyies. Aquest professional s'encarrega d'implantar projectes basats en aquesta metodologia de gestió empresarial, així com del seu funcionament.
Val a dir que l'ECR (resposta eficient al consumidor) no és un software, sinó un conjunt d'estratègies logístiques i comercials que tenen com a objectiu aconseguir reduir costos innecessaris al llarg de tota la cadena de subministrament mitjançant la col·laboració entre empreses comercials i proveïdors, per tal de transferir aquest estalvi al preu final del producte.
El responsable ECR té sota la seva responsabilitat la coordinació i el control no només de diferents departaments d'una empresa, sinó també de proveïdors i empreses subcontractades per garantir el flux òptim de les mercaderies i de la informació. Així, ha de ser una persona amb grans habilitats per a la comunicació i la negociació, amb coneixements de gestió empresarial i comercial i amb domini dels sistemes d'informació, ja que són l'eina principal de comunicació amb els seus interlocutors.
Depèn del Director de Distribució Física.
Tasques
© Barcelona Activa 2023
Centre per al desenvolupament professional Porta22
Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball
De dilluns a divendres de 9 a 18 h