Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

 

 Enviar

Enviar


Normativa

En compliment de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, l'informem que les dades recollides formaran part d'un fitxer automatitzat titularitat de BARCELONA ACTIVA SPM SA, amb domicili social al carrer Llacuna, 162-164 de Barcelona, amb les finalitats de gestionar les inscripcions i d'informar de les seves activitats i serveis dins el seu àmbit d'actuació. Vostè podrà exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i/o oposició mitjançant comunicació per escrit a Serveis Jurídics de BARCELONA ACTIVA SPM SA en el domicili esmentat.

 
Coneix aquesta ocupació

Descripció

La planificació d'operacions es podria definir com l'administració dels recursos necessaris per produir productes i serveis de forma eficient, precisa i fiable per tal de satisfer amb qualitat els requeriments de la demanda.

Però, per aconseguir aquesta qualitat externa, les indústries han d'aplicar mètodes de qualitat de manera interna, a més de concebre tot el procés de forma integral. Això implica una major coordinació entre les tasques d'aprovisionament, de producció i de distribució dels materials.

En aquest context, el director de planificació d'operacions és el professional encarregat de dirigir i coordinar aquest procés integrat tot introduint millores tècniques i organitzatives per aconseguir els màxims avantatges competitius i la disminució dels costos.

Normalment, el director de planificació d'operacions coordina un equip de persones format per tècnics, operaris i personal administratiu, i treballa conjuntament amb el departament de producció.

Tasques

  • Estableix els productes i materials que s'han gestionar mitjançant la tècnica Just In Time (mètode de fabricació amb el mínim de material necessari per aconseguir una operació fluida) en col·laboració amb els responsables directes i calcula el nivell d'estoc idoni.
    Controla el desenvolupament de l'organització logística i estableix les relacions entre la política logística i els objectius de servei al client.
    Analitza els estàndards d'estoc de seguretat.
    Analitza les necessitats de transport i les condicions de servei.
    Considera els costos de la planificació estratègica i revisa els mètodes de planificació i els procediments.
    Examina els plans i operacions amb els responsables funcionals.
  • Ajusta la planificació en funció del nivell de vendes.
    Planifica les operacions a llarg termini mitjançant un Pla Director.
    Transforma el Pla Director en ordres de fabricació i d'aprovisionament i decideix quan i on es produiran aquestes ordres.
    Inicia procediments de planificació i cerca beneficis a nivell global.
    Planifica les operacions en funció de la demanda.
  • Col·labora amb el director d'operacions en l'aplicació de la política logística definida a l'empresa i designa els recursos materials i humans necessaris.
    Defineix les millores o noves versions del sistema, el mètode i els recursos, vers la integració de totes les activitats relatives al flux de materials i productes acabats.
    Controla l'ús de les TI a les operacions logístiques.
    Revisa els costos totals i examina les implicacions pressupostàries.
    Introdueix mètodes i tècniques de planificació i control en funció dels temps.
    Controla i aplica plans de millora de la qualitat, seguretat industrial i medi ambient, i analitza els resultats obtinguts.
    Dirigeix i optimitza l'equip de persones al seu càrrec tot controlant que duguin a terme les seves funcions amb la màxima seguretat.


Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22
Convent de Sant Agustí
Ca n'Andalet

Barcelona Treball (Porta22)
+34 934 019 899
bcn.cat/treball

Barcelona Activa Seu Central
Llacuna, 162-164
08018 Barcelona
+34 934 019 777
bcn.cat/barcelonactiva

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE