Enviar
En compliment de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, l'informem que les dades recollides formaran part d'un fitxer automatitzat titularitat de BARCELONA ACTIVA SPM SA, amb domicili social al carrer Llacuna, 162-164 de Barcelona, amb les finalitats de gestionar les inscripcions i d'informar de les seves activitats i serveis dins el seu àmbit d'actuació. Vostè podrà exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i/o oposició mitjançant comunicació per escrit a Serveis Jurídics de BARCELONA ACTIVA SPM SA en el domicili esmentat.
Altres denominacions
Supply chain manager
Descripció
El/la directora/a de planificació d'operacions té l'encàrrec de gestionar i organitzar el conjunt d'activitats d'adquisició, producció i distribució dels productes que una empresa posa a disposició de la seva clientela. És per tant, la persona responsable de gestionar tota la cadena de subministres amb la capacitat d'integrar les operacions a nivell de flux de material i d'informació, cobrint tot el radi de proveïdors, centre de producció, operadors logístics, punts de venda i clientela final.
Dirigeix les funcions de programació, compres, planificació de la producció i distribució física (estocs de productes acabats, magatzems, preparació de comandes i transports) i també el llançament de nous productes. Així doncs, la seva feina comença amb l'adquisició de la matèria prima i acaba amb l'entrega del producte al client final, passant per tota la sèrie d'agents implicats a la cadena de producció. Per aquesta raó, sovint requereix d'unes bones habilitats de comunicació, negociació i gestió.
A causa de l'entorn cada cop més global i competitiu, el/la director/a de planificació d'operacions s'està convertint en un/a professional clau per a l'estratègia global de l'empresa, ja que contínuament ha de buscar noves fórmules perquè millorar la cadena de subministres pot suposar la major avantatge competitiva de l'empresa. També esdevé una figura clau en l'organització de l'empresa, ja que manté una comunicació constant amb proveïdors, empreses subcontractades i amb professionals d'altres àrees de l'empresa per tal de garantir el funcionament global del flux de materials i d'informació.
Tasques
© Barcelona Activa 2011
Centre per al desenvolupament professional Porta22
Convent de Sant Agustí
Ca n'Andalet
Barcelona Treball (Porta22)
+34 934 019 899
bcn.cat/treball
Barcelona Activa Seu Central
Llacuna, 162-164
08018 Barcelona
+34 934 019 777
bcn.cat/barcelonactiva