Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

 

 Enviar

Enviar


Normativa

En compliment de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, l'informem que les dades recollides formaran part d'un fitxer automatitzat titularitat de BARCELONA ACTIVA SPM SA, amb domicili social al carrer Llacuna, 162-164 de Barcelona, amb les finalitats de gestionar les inscripcions i d'informar de les seves activitats i serveis dins el seu àmbit d'actuació. Vostè podrà exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i/o oposició mitjançant comunicació per escrit a Serveis Jurídics de BARCELONA ACTIVA SPM SA en el domicili esmentat.

 
Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Encarregat/da de botiga; cap de botiga

Descripció

El o la responsable d'una botiga d'alimentació ha de gestionar la superfície de venda, garantint els objectius marcats respecte a la xifra de negoci i a la implantació de les politiques definides per la direcció comercial, amb l'objectiu de mantenir i fidelitzar la cartera de clients de l'establiment.

Al sector de l'alimentació, la qualitat i la perfecta presentació del producte són fonamentals i el o la responsable de botiga ha de vetllar per mantenir els estàndards de la companyia. Aquest/a professional és responsable de garantir la qualitat alimentària dels productes exposats als lineals i als mostradors de fred, tant dels productes peribles com dels productes amb diferents dates caducitat.

Habitualment, aquest perfil professional està en dependència de la gerència o cap de zona o de la direcció comercial.

Tasques

Les tasques associades a aquest perfil professional:
  • Controla i gestiona el personal de les diferents seccions de la botiga, si n'hi ha més d'una. Forma l'equip en tècniques i procediments de treball.
  • Actua com a interlocutor entre el personal de l'establiment i la direcció o la gerència.
  • Supervisa i controla les diferents seccions de la botiga, si n'hi ha més d'una. És responsable de què les diferents seccions treballin de forma autònoma i segons els criteris de qualitat total.
  • Organitza i reparteix les feines del personal (dependents/es, caixers/es, etc.). En funció de les persones disponibles, ha de dissenyar la organització del treball per tal d'assegurar el bon funcionament de l'establiment i la satisfacció de la clientela.
  • Gestiona i supervisa l'estoc (productes peribles i productes amb diferents dates de caducitat), controla les existències i la correcta reposició de referències des del magatzem fins al lineal.
  • Actualitza les tarifes de preus.
  • Controla l'exposició de la botiga per tal d'assegurar que tots els productes de cada gama hi són presents i que estan ubicats al lloc que els hi pertoca.
  • Executa les accions de màrqueting establertes des de la direcció comercial o des de gerència.
  • Gestiona administrativament l'establiment en referència al tancament de caixa, altes/baixes de personal, albarans proveïdors, incidències, devolucions, etc.
  • Controla les despeses de la botiga (pagaments si s'escauen) i és responsable del tancament de caixa.
  • Vetlla per la imatge corporativa de l'empresa, actua com a Relacions Públiques i com a interlocutor davant de la clientela.
  • En funció del tipus de comerç, també pot tenir autonomia per seleccionar part del producte a vendre.
  • En ocasions, també s'encarrega de seleccionar el personal que requereix el seu punt de venda o establiment sota la decisió final de la gerència o del departament de RH.


Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22
Convent de Sant Agustí
Ca n'Andalet

Barcelona Treball (Porta22)
+34 934 019 899
bcn.cat/treball

Barcelona Activa Seu Central
Llacuna, 162-164
08018 Barcelona
+34 934 019 777
bcn.cat/barcelonactiva

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE