Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

Responsable comercial d'empreses de serveis de disseny

Coneix aquesta ocupació

Descripció

El responsable comercial és qui s'ocupa de realitzar el pla comercial estratègic de les empreses de disseny i també d'executar-lo, en cas que no tingui més estructura comercial al seu càrrec.

L'àmbit d'actuació d'aquest professional variarà molt segons l'activitat de l'empresa de serveis de disseny (disseny gràfic, disseny industrial, disseny d'interiors o multidisciplinari) i el posicionament que s'hagi definit a l'empresa.

Per exemple una empresa de serveis de disseny especialista en el disseny industrial de vehicles de transport, la seva estratègia i actuació estarà centralitzada comercialment en les diferents indústries del transport, automoció i components, autobusos i carrosseries, bicicletes, motocicletes i accessoris i complements. Per aquests segurament oferirà un servei d'innovació i disseny i desenvolupament de nous productes.

En canvi l'empresa de serveis de disseny d'interiors, la seva estratègia anirà més dirigida a donar servei al sector com el tèxtil o de l'alimentació que tinguin punts de venda comercials, o a empreses amb una alta presència en fires internacionals. Per aquests sectors l'empresa de disseny oferirà projectes de disseny d'interiorisme, espais efímers i projectes d'imatge i comunicació.

Tasques

  • Diagnostica el mercat d'actuació de l'empresa.
    Analitza l'empresa en l'actualitat, detecta quina és la seva possible competència, esbrina els avantatges competitius de l'empresa i els defineix comercialment.
    Analitza el mercat d'actuació de l'empresa: els sectors i empreses potencialment interessants i l'àmbit o àmbits geogràfics (local, nacional i internacional) d'interès, segons els objectius de l'empresa i les capacitats internes.
  • Elabora un pla comercial.
    Elabora un pla estratègic comercial a mig i llarg termini, així com el pla d'accions que inclou des de la definició d'un pla de comunicació (comunicació i relacions públiques), fins a l'estratègia d'aproximació per a nous clients, manteniment i fidelització dels que ja es tinguin.
  • Executa el pla estratègic comercial.
    Gestiona el disseny, la producció i l'actualització dels suports de comunicació.
    Gestiona i implementa el pla de comunicació (anuncis publicitaris) i de relacions públiques (conferències, actes, etc.) que s'ha ideat en el pla comercial.
    S'encarrega dels contactes amb els clients actuals i potencials, fa les tasques habituals de captació (presentació dels serveis, posterior presentació de propostes de col·laboració, seguiment, etc.).
  • Es responsabilitza de l'atenció al client i del servei que li dóna l'empresa.
    Elabora les propostes de col·laboració amb continguts, pressupostos i terminis.
    Fa el seguiment del desenvolupament del projecte contractat.
    Avalua la satisfacció del client i en fa un seguiment constant.

Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22

Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball

900533175
De dilluns a divendres de 9 a 18 h

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE