Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

Responsable comercial d'empreses de serveis de disseny

 

 Enviar

Enviar


Normativa

En compliment de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, l'informem que les dades recollides formaran part d'un fitxer automatitzat titularitat de BARCELONA ACTIVA SPM SA, amb domicili social al carrer Llacuna, 162-164 de Barcelona, amb les finalitats de gestionar les inscripcions i d'informar de les seves activitats i serveis dins el seu àmbit d'actuació. Vostè podrà exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i/o oposició mitjançant comunicació per escrit a Serveis Jurídics de BARCELONA ACTIVA SPM SA en el domicili esmentat.

 
Coneix aquesta ocupació

Descripció

El responsable comercial és qui s'ocupa de realitzar el pla comercial estratègic de les empreses de disseny i també d'executar-lo, en cas que no tingui més estructura comercial al seu càrrec.

L'àmbit d'actuació d'aquest professional variarà molt segons l'activitat de l'empresa de serveis de disseny (disseny gràfic, disseny industrial, disseny d'interiors o multidisciplinari) i el posicionament que s'hagi definit a l'empresa.

Per exemple una empresa de serveis de disseny especialista en el disseny industrial de vehicles de transport, la seva estratègia i actuació estarà centralitzada comercialment en les diferents indústries del transport, automoció i components, autobusos i carrosseries, bicicletes, motocicletes i accessoris i complements. Per aquests segurament oferirà un servei d'innovació i disseny i desenvolupament de nous productes.

En canvi l'empresa de serveis de disseny d'interiors, la seva estratègia anirà més dirigida a donar servei al sector com el tèxtil o de l'alimentació que tinguin punts de venda comercials, o a empreses amb una alta presència en fires internacionals. Per aquests sectors l'empresa de disseny oferirà projectes de disseny d'interiorisme, espais efímers i projectes d'imatge i comunicació.

Tasques

  • Diagnostica el mercat d'actuació de l'empresa.
    Analitza l'empresa en l'actualitat, detecta quina és la seva possible competència, esbrina els avantatges competitius de l'empresa i els defineix comercialment.
    Analitza el mercat d'actuació de l'empresa: els sectors i empreses potencialment interessants i l'àmbit o àmbits geogràfics (local, nacional i internacional) d'interès, segons els objectius de l'empresa i les capacitats internes.
  • Elabora un pla comercial.
    Elabora un pla estratègic comercial a mig i llarg termini, així com el pla d'accions que inclou des de la definició d'un pla de comunicació (comunicació i relacions públiques), fins a l'estratègia d'aproximació per a nous clients, manteniment i fidelització dels que ja es tinguin.
  • Executa el pla estratègic comercial.
    Gestiona el disseny, la producció i l'actualització dels suports de comunicació.
    Gestiona i implementa el pla de comunicació (anuncis publicitaris) i de relacions públiques (conferències, actes, etc.) que s'ha ideat en el pla comercial.
    S'encarrega dels contactes amb els clients actuals i potencials, fa les tasques habituals de captació (presentació dels serveis, posterior presentació de propostes de col·laboració, seguiment, etc.).
  • Es responsabilitza de l'atenció al client i del servei que li dóna l'empresa.
    Elabora les propostes de col·laboració amb continguts, pressupostos i terminis.
    Fa el seguiment del desenvolupament del projecte contractat.
    Avalua la satisfacció del client i en fa un seguiment constant.


Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22
Convent de Sant Agustí
Ca n'Andalet

Barcelona Treball (Porta22)
+34 934 019 899
bcn.cat/treball

Barcelona Activa Seu Central
Llacuna, 162-164
08018 Barcelona
+34 934 019 777
bcn.cat/barcelonactiva

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE